Nyt bæredygtigt sportsbrand henter sin første millioninvestering
Planet Nusa har kun fem måneder efter sin lancering fået tre nye investorer med ombord. Målet er at få tidligt hul til udenlandske markeder, fortæller de to stiftere, Mille Skat og Kristine Esmer.Det er gået stærkt for stifterne bag det stadig nye miljøvenlige sportsmærke Planet Nusa, Mille Skat og Kristine Esmer. Siden brandets officielle lancering i april i år har de nu fået deres første store investering. En investering, brandet ikke har offentliggjort det konkrete beløb på, men som de selv betegner som værende i millionklassen. Det er en såkaldt seed-investering, hvilket er en aktiebaseret finansiering, hvor en investor investerer i en virksomhed i en tidlig fase i bytte for en kapitalandel, og kommer fra tre forskellige partner, navnlig Familien Hede Nielsens Fond, Sølyst Invest Skanderborg og A.H.U. Invest.
“Vi er glade og selvfølgelig stolte af at have fået gode investorer med ombord, som kan se vigtigheden i et bæredygtigt sportswear brand. Det betyder, at vi nu kan realisere nogle af de drømme og planer om ekspansion, som vi har haft på tegnebrættet de sidste mange måneder,” siger medstifter Kristine Esmer i en pressemeddelelse.
Mulighed for at se mod udenlandske markeder
Ifølge Mille Skat og Kristine Esmer, er der allerede kort tid inde i brandets levetid store internationale ambitioner. Ambitioner, som den nye investering giver anledning til allerede nu at kunne begynde at planlægge – og eksekvere på:
“Den interesse Planet Nusa har modtaget uden for landets grænser skal prioriteres lige så højt, som det danske marked. Det er netop dét investeringen skal være med til at bygge videre på,” supplerer Mille Skat.
De to stiftere har begge en baggrund i modebranchen for virksomheder som Smac Agency, Fiveunits og Just Female. I opbygningen med deres eget brand har bæredygtighed stået øverst på tegnebrættet. Af denne grund er størstedelen af deres kollektionen, som lige nu består af tights, sports bh’er, T-shirts og sweatshirts, fremstillet af genanvendte fiskenet samlet fra havet. Planen er dog, at der i løbet af 2019 også skal præsenteres nye produktgrupper på brandets webshop.
I forbindelse med brandets lancering kunne Planet Nusa fortælle, at de som en del af deres forretningsmodel ville donere 10 procent af alt salg til velgørenhed. Et koncept, som brandet dog har valgt at tilbagerulle efter erfaringerne under opstarten. Dog arbejder de stadig med sociale projekter, herunder et under navnet ’Walk with Us’, hvor brandet den første søndag i måneden inviterer deres følgere til at være med til at samle skrald i gaderne, ligesom at de har planer om andre velgørende projekter i fremtiden.
Mille Skat og Kristine Esmer ejer i dag stadig størsteparten af virksomheden.
LÆS OGSÅ:
Nyt inkluderende sportsbrand vil donere 10 procent af alt salg til velgørenhed