Der er ingen hemmelighed, at der skal tænkes i nye baner, når det kommer til de traditionelle printmediers eksistens. Hvilket også uundgåeligt smitter af på redaktionernes sammensætning. Hos Elle har chefredaktør Cecilie Ingdal valgt at knytte printmediet og de digitale platforme yderligere sammen på modedelen, hjertet af det danske magasin med den franske oprindelse. Dette sker ved, at Fashion Director Josephine Aarkrogh fremover udvider sin rolle til også at være Digital Director.

“Valget faldt naturligt på Josephine Aarkrogh, da hun efter næsten 11 år i teamet har Elles DNA helt inde under huden, men samtidig er hun nærmest ’født’ digital. Hun forstår de digitale platformes præmisser og vil uden tvivl kunne styrke vores indhold digitalt – fra Elle.dk over Facebook og Instagram til nye koncepter som video og lyd. Vi lever i en tid, hvor det er mere afgørende end nogensinde at være til stede med relevant indhold, der hvor målgruppen befinder sig – og på netop det givne medies betingelser uden at gå på kompromis med kvaliteten,” fortæller Cecilie Ingdal.

Selv siger Josephine Aarkrogh:

“Efter godt 11 år på Elle – de sidste tre år som moderedaktør – med hovedfokus på printmagasinet, glæder jeg mig til at folde Elles modestof ud på vores digitale platforme også. Den digitale verden er i konstant udvikling og en uundgåelig del af vores hverdag.”

Josephine Aarkrogh tiltræder sin nye stilling den 1. september 2019, når hun vender tilbage fra barsel. Barbara Gullstein, der har været hendes barselsvikar, fortsætter på Elle i en ny stilling som Fashion Feature Director. Mie Juel er desuden stoppet sin stilling i Elles modeteam.