Minimum henter ny administrerende direktør
Som led i den strategiske udvikling og et ønske om at hente ny branche- og ledelseserfaring, overlader stifter Peder Tang direktørstolen til Steen Engelbrecht for at dedikere sig fuldt ud til det kreative.Allerede i maj stod det klart, at det aarhusianske mærke Minimum netop nu gennemgår en omstillingsproces i forbindelse med en strategisk udvikling af virksomheden. Det viste brandets årsregnskab, hvori det stod klart, at resultaterne for 2018 var præget af store investeringer. Både bruttofortjeneste og bundlinje var nedjusteret – en udvikling, som ifølge CEO Peder Tang, skyldes en række ekstraordinære omkostninger i forbindelse med tilpasninger, samt afvikling af tabsgivende aktiviteter. Tiltag, der allerede blev igangsat i 2017, men som først forventes at vise sig positivt på resultaterne i år.
Det er derfor heller ikke udelukkende overraskende, at virksomheden nu foretager flere interne omstruktureringer. Som led i netop denne nye strategi og herunder ønsket om tilføje Minimum mere værdifuld branche- og ledelseserfaring, har stifter Peder Tang valgt at fratræde direktørposten til fordel for nye kræfter til huset. I stedet er Steen Engelbrecht blevet ansat som CEO. Han bringer mere end 25 års erfaring, blandt andet fra Bestseller, Bianco og Kranz & Ziegler – de sidste 12 år med intensivt fokus på netop forretningsudvikling.
“Steen skal være med til at forme fremtiden og udvikle på alle de muligheder, Minimum står foran, og vi kunne ikke have ønsket os et bedre match. Steen kommer med en gedigen ballast, og jeg er sikker på, at han er den helt rette til at føre virksomheden ind i fremtiden,” lyder det i en pressemeddelelse fra Peder Tang, der fremover skal besidde rollen som kreativ direktør og derigennem fokusere på brandudvikling og kommunikation.
“Mit eget skifte fra CEO til kreativ direktør ser jeg frem til, da det er her mine personlige kompetencer ligger. Jeg glæder mig til at kunne gå endnu mere i dybden med og styrke vigtige områder, som brandudvikling, visuel identitet og den kommunikative retning for begge vores brands – Minimum og Moves.”
“Modebranchen er midt i en gennemgribende og helt fundamental omstilling. Jeg glæder mig virkelig til at blive en del af teamet og være med til at placere både Minimum og Moves som centrale aktører i denne omstilling. Dette skal vi gøre gennem en kombination af de velkendte kommercielle kollektioner og en, på nogle områder, ny måde at drive forretning på. Klassiske dyder og nytænkning,” supplerer Steen Engelbrecht.
Steen Engelbrecht tiltræder officielt som CEO den 19. august 2019.