Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Jubilæum og ny målgruppe: JBS rækker ud til kvinderne med ny kollektion

I anledning af mærkets 80-års jubilæum har JBS skabt sin første kollektion til kvinder. Afslapning, hygge og komfort er nøgleord.
I anledning af mærkets 80-års jubilæum har JBS skabt sin første kollektion til kvinder. Afslapning, hygge og komfort er nøgleord.

JBS har i en menneskealder leveret undertøj fra den jyske hede til den danske mand i et klassisk design og med kvaliteten i top. Senest har de haft stor succes med et årelangt samarbejde med en af verdens vel nok mest kendte fodboldspillere Cristiano Ronaldo, som siden 2013 har sat sin signatur på det danske mærkes underbukser – som ofte må melde udsolgt efter kun en uge i butikkerne.

Men nu skal kvinderne også til at gå med JBS.

I anledningen af sit 80-års jubilæum lancerer det ikoniske undertøjsmærke nemlig en kollektion, hvor der også er tøj til kvinder. Den kommer ind under brandets undermærke JBS of Denmark, som i efteråret 2018 så dagens lys, og som har det afslappede udtryk dybt i sit DNA. Det fortæller brandet i en pressemeddelelse.

Hygge i højsædet

Den nye kollektion emmer da også af afslapning og består af loungewear og undertøj med komfort i hovedsædet og et minimalistisk udtryk, der passer sammen med den gængse opfattelse af dansk design i udlandet. Og det er med afsæt i netop udlandets syn på Danmark – i særdeleshed det danskheds-definerende ord ”hygge”, at designet er blevet til, forklarer Nicolai Hartung, salgs- og marketingschef hos JBS.

“Den britiske avis The Telegraph definerede hygge som ‘fraværet af alt, der kan forstyrre.’ Derfor har vi undgået alt, der kan genere. For eksempel har vi svejset labelen fast på underbuksernes kant, så der ikke er en syning, der irriterer huden. Når dit tøj er behageligt at have på, slapper du bedre af,” siger Nicolai Hartung, der er salgs- og marketingschef hos JBS i pressmeddelelsen.

Han understreger samtidig vigtigheden af at turde trække stikket, at slappe af i vores stressede dagligdag, hvor 430.000 danskere oplever symptoner på alvorlig stress, ifølge Stressforeningen. Og det har været en vigtig inspirationskilde for den nye kollektion og for mærket generelt.

“Vi tør godt have en holdning til, at det skal være mere end ok at tage et pusterum fra den hektiske hverdag. Træk stikket ud, bare hav det godt, og giv dig selv lov til at slappe af. Det er de tanker, kollektionen understøtter,” siger Nicolai Hartung og fortæller, at der af samme årsag er printet et manifest, der skal minde brugerne om at slappe af og sænke farten, på indersiden af tøjet.

Kollektionen er lavet i økologisk bomuld, økologisk uld eller et bambusmateriale, som JBS selv har udviklet.