Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Christian Lindrup
Alle nyheder, Indland, Modeuge, Navne

Copenhagen Fashion Week opruster med kommerciel direktør

Der skal hentes flere midler til modeugen, og i den forbindelse har ledelsen hentet branchekendt salgsprofil ind til nyoprettet stilling som kommerciel direktør.
Der skal hentes flere midler til modeugen, og i den forbindelse har ledelsen hentet branchekendt salgsprofil ind til nyoprettet stilling som kommerciel direktør.

“Valget om at oprette stillingen som kommerciel direktør, skal blandt andet ses i lyset af den reducerede offentlige støtte til modeugen og dermed et øget behov for at styrke den kommercielle udvikling.”

Sådan siger CEO Cecilie Thorsmark om baggrunden for ansættelsen af Christian Lindrup som ny kommerciel direktør for Copenhagen Fashion med henvisning til den store bid af modeugens budget, der blev skåret væk af Københavns Kommune sidste år.

De midler skal man altså indhentes andre, mere kommercielle steder fra. Og her passer Christian Lindrups store salgserfaring fra modebranchen perfekt ind, fortæller Cecilie Thorsmark.

“Jeg har stor tiltro til, at vi har fundet den helt rette person til at styrke den kommercielle del af Copenhagen Fashion Week. Med Christian får vi en erfaren profil, der kommer med mange års salgserfaring fra etablerede modehuse, et solidt kendskab til branchen samt en stor forståelse for Copenhagen Fashion Weeks nye strategi. Det tegner rigtig godt, og jeg har store forventninger om et godt samarbejde med Christian,” siger hun om sin nye kommercielle direktør.

Christian Lindrup har samlet set været i modebranchen i 15 år, hvor han ud over otte år hos Filippa K i forskellige salgsroller har været Head of Sales hos Stine Goya, Salgschef hos Oh! By Kopenhagen Fur og senest Head of International Sales hos Leveté Room. Men nu gælder det Copenhagen Fashion Week og opgaven med at tiltrække flere kommercielle partnerskaber, der kan muliggøre Cecilie Thorsmarks ambition om at gøre Copenhagen Fashion Week til verdens mest bæredygtige modeuge.

“Jeg glæder mig utroligt meget til at være en del af det kompetente team hos Copenhagen Fashion Week. Der er et positivt fokus på skandinavisk og især dansk mode, og modeugen er en ekstremt vigtig platform for alle medvirkende. Jeg ser derfor frem til at udvikle og tiltrække nye partners, som vil være med til at gøre Copenhagen Fashion Week til et endnu stærkere brand og styrke vores position som Nordeuropas stærkeste modeuge,” siger Christian Lindrup.

Christian Lindrup tiltræder officielt stillingen som kommerciel direktør onsdag den 1. maj 2019.