Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
KARRIERE

Day Et styrker ny selvstændighed med udvidelse af ledelse og bestyrelse

Taske- og accessoriesmærket Day Et har netop ansat Tine Raahauge som co-CEO samt hentet to erfarne brancheprofiler ind til bestyrelsen. Alle tre skal være med til at udvikle det nu selvstændige brands potentiale og vækst.
Taske- og accessoriesmærket Day Et har netop ansat Tine Raahauge som co-CEO samt hentet to erfarne brancheprofiler ind til bestyrelsen. Alle tre skal være med til at udvikle det nu selvstændige brands potentiale og vækst.

Day Et, der tilbage i december blev separeret fra sit tidligere moderbrand, Day Birger et Mikkelsen, tager nu næste skridt i etableringen som selvstændigt taske- og accessoriesmærke og udvider både virksomhedens ledelse og bestyrelse.

Fremover skal Tine Raahauge agere co-CEO. Det betyder, at hun skal arbejde side om side med administrerende direktør Therese Niko Busch, der er initiativtager for underbrandet tilbage i 2014 og som i forbindelse med den nye separationsstrategi blev sat i front for Day Et.

“Vi er begge meget spændte på det nye partnerskab – sammen står vi endnu stærkere sammen med vores forskellige kompetencer. Therese har en baggrund i design og branding såvel som flere års erfaring fra detailbranchen, hvor hun har været i tæt dialog med forbrugerne. Tine kommer fra en stilling som Operations Director hos By Malene Birger og har en baggrund indenfor strategi, salg og IT-management,” skriver brandet i en pressemeddelelse i forbindelse med den nye udvidelse i teamet.

Med en erfaren bestyrelse i ryggen

Day Et blev i forbindelse med adskillelsen fra Day Birger et Mikkelsen købt af ledelsen bag underbrandet samt tre private investorer. Idéen var at kunne yderligere udvikle dets potentiale og vækst.

“Adskillelsen af Day Et vil styrke fokus på brandets kerneværdier og vil gøre det muligt for os at bygge en kultur og en identitet, der passer til brandet. Ved at kombinere brandets stærke værdier med et højst kompetent team af medarbejdere og vores indsigter i de strategiske og finansielle aspekter af at drive online og retail-forretning, ser vi talrige muligheder for brandet, og kan slet ikke vente med at afdække dets fulde internationale potentiale,” sagde Therese Niko Busch dengang og fortalte, at de to brands dog fortsat ville arbejde tæt sammen i ønsket om at kunne stå sammen om at styrke Day-brandet generelt.

Day Ets nye bestyrelse består derfor af de tre oprindelige, private investorer, samt to nytilkomne brancheprofiler, der netop er blevet offentliggjort: Charlotte Egelund, tidligere CEO hos By Malene Birger og nuværende ejer af Fashion Society, samt Jens Høgsted, som både har erfaring fra sin tid hos Qvartz & Co og som forhenværende direktør for Sportmaster.

Ifølge Day Et, er Charlotte Egelund og Jens Høgsted de rette profiler, da de begge bringer en solid senior ledelseserfaring samt stærk kommerciel indsigt og finansiel forståelse indenfor mode- og livsstilssegmentet.

LÆS OGSÅ:

Day Et skal stå på egne ben