“Vi skal gøre An Ivy til verdens største slipsebrand”
Sådan fortæller serieiværksætter Jesper Buch fra DR-programmet Løvens Hule, som netop har investeret en halv millioner kroner i det danske mærke.“Vi har set adskillige eksempler på, at der er et kæmpe potentiale, hvis man opererer indenfor en niche, som accessories er, og har et veldefineret koncept,” fortæller Just Eat-stifter og multiinvestor Jesper Buch, som i forbindelse med DR1-programmet ‘Løvens Hule’ netop har skudt penge i det danske slipsebrand An Ivy. For 500.000 kroner har han sat sig på 25 procent af virksomheden.
“Jeg investerede i An Ivy, fordi jeg mener, at der er et marked. Og så er Nikolaj og Alexander et stærkt team. Det er to gutter, som har super meget gnist i øjnene, og de ved, hvad de snakker om. De har styr på produktet, styr på deres forretning og styr på online. Nu skal vi tage det til det næste niveau,” fortsætter Jesper Buch i en pressemeddelelse.
Bag AN IVY står Nikolaj Dylsing Olsen og Alexander Gram. Sidstnævnte er i modebranchen kendt som manden bag bloggen Preppybeast.com og som projektmanager for Bloggers Delights herresegment The Bloke – en stilling, han dog nu har forladt for at kunne dedikere sig fuldt ud til An Ivy sammen med Nikolaj Dylsing Olsen. Sammen stiftede de brandet i 2014.
“Vi startede An Ivy som et passionsprojekt, mens vi studerede. Vi startede det hele med kun fem strikkede slips i produktporteføljen. I dag har vi fulde kollektioner og et koncept, der differentierer sig på det danske marked. Du ser ikke andre slipsebrands herhjemme, som har formået at opbygge samme identitet, som vi har,” siger Nikolaj Dylsing Olsen, hvortil Alexander Gram istemmer:
“Vi har gennem årene fokuseret på organisk vækst, samt at få oparbejdet et tæt forhold til både vores producenter og kunder. Og så selvfølgelig hele tiden at fintune vores koncept og identitet. Det betyder, at vi nu er gearet til at tage det helt store skridt, som investeringen i Løvens Hule er med til at kickstarte.”
Høje ambitioner – også internationalt
For de to An Ivy-grundlæggere var det ikke kun økonomisk støtte, der fik dem til at kaste sig for løverne i DRs populære iværksætterprogram. Det var i ligeså høj grad ønsket om at indgå et samarbejde med en værdiskabende tredjepart – og her var deres øjne især rettet mod den erfarne iværksætter og investor Jesper Buch, der er bedst kendt som stifter af webportalerne Just Eat og Miinto foruden sit medejerskab i virksomheder som Gomore og Vivino.
“Jesper Buch var vores drømmeinvestor. Siden vi startede An Ivy har vi fokuseret rigtig meget på at vækste online. Og jeg kunne ikke komme tanke om en bedre investor på det område end Jesper. Med ham som en del af virksomheden, får vi de såkaldte ’smart-money’, der kan være med til at tage vores brand og koncept til nye højder,” siger Nikolaj Dylsing Olsen, hvortil Alexander Gram tilføjer:
“Allerede før Løvens Hule har vi set Jesper Buch i vores slips adskillige gange. Det gør bare investeringen endnu mere autentisk og beviser, at han synes, at det vi laver er fedt – og i øvrigt har gjort det i lang tid.”
Med Jesper Buch ombord er målet, at An Ivy skal løfte sin omsætning fra lidt under én million kroner sidste regnskabsår til 10 millioner kroner i 2020 – og det skal især realiseres via en øget digital tilstedeværelse og fokus på internationalisering.
“Vi har et mål om at bide os fast på det internationale marked. Selvom vores fokus indtil nu har været Danmark, har vi allerede haft kunder i mere end 20 forskellige lande. Det tegner godt for fremtiden”, siger Nikolaj Dylsing Olsen, hvortil Jesper Buch afslutter:
“Vi skal gøre An Ivy til verdens største slipsebrand, og jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at det kommer til at ske.”
AN IVY forhandles på nuværende tidspunkt i 13 butikker i Danmark samt på egen webshop. Jesper Buch har investeret gennem sit selskab Guerilla Capital ApS.