Social Zoo har for længst bevist deres værd som repræsentant for den danske modescene på internationalt plan – både gennem deres tilknyttede influencere, der med navne som Emili Sindlev i høj grad har været med til at styrke den fortsatte hype for Danmark og dansk mode. Men også gennem stifterne Hannah Løffler Schmidt og Pernille Teisbæks sideløbende projekter og profiler. Og nu har Social Zoo endnu en gang besluttet at aktivere deres omfattende netværk op til modeugen i København. Social Zoo er denne sæson værter for både en Instagram Masterclass samt for flere af de største influencere på verdensplan, heriblandt den amerikanske blogger og stifter af ‘Man Repeller’ Leandra Medine Cohen i samarbejde med det danske taskebrand Núnoo.

“Vi er sindssygt stolte af, at en internationalt vigtig profil som Leandra Medine har lyst til at bakke op om vores brand. Vi er i forvejen overvældede over den store interesse og support vi oplever fra de influencere, vi samarbejder med, og Leandra er på mange måder prikken over i’et for os. Vi er derfor meget taknemmelige for i samarbejde med Social Zoo at kunne bringe Leandra til København for første gang for at supporte vores brand, ligesom der også vil være plads i hendes program til at tilgodese modeugen mere generelt,” lyder det i en pressemeddelelse fra Pia Silfen-Jensen, marketings- og salgschef hos Núnoo, der siden 2017 har samarbejdet med Social Zoo om deres igangværende – og yderst succesfulde – influencer strategi.

Leandra Medine Cohen er dog ikke den eneste, som Social Zoo og Núnoo skal vise rundt i København, når Copenhagen Fashion Week i næste uge løber af stablen. De to virksomheder har sammen skabt et hostingprogram, hvor internationale modepersonligheder som Blanca Miró og Lucy Williams også er iblandt gæsterne.

“Det glæder os at bidrage til, at brands som Núnoo og modeugen generelt vækker interesse hos de helt store profiler i udlandet, og at de ønsker at komme til København i modeugen,” supplerer Managing Director hos Social Zoo Hannah Løffler Schmidt.

“Den vigtigste kommunikationskanal for modebrands”

Udover et hostingprogram vil Social Zoo i modeugen også byde en lang række fagpersoner i den danske mode- og skønhedsbranche velkommen til et Instagram Masterclass-seminar, afviklet i samarbejde med det sociale medies Fashion Partnerships Team. Her vil deltagere blive ført igennem flere ’best practices’ for brugen af platformen specifikt henvendt til modebranchen.

Derudover vil seminaret også dække platformens nye shoppingfunktion ’IG Shopping’ samt videoindhold via IGTV- og IG Stories. Alt i alt en grundig gennemgang af de strategiske muligheder, som Instagram indeholder.

“Vi er super stolte af at have indgået et samarbejdet med Instagram, som selv kommer til København for at hjælpe den danske modebranche med at dygtiggøre sig på platformen, særligt fordi vi ser Instagram som den vigtigste kommunikationskanal for modebrands,” fortsætter Hannah Løffler Schmidt.

Instagram-seminaret finder sted mandag den 28. januar 2019. Adgang er kun ved invitation, men spørgsmål vedrørende tilmelding kan rettes til event@social-zoo.com.