Instagram-darling bag ny kollektion: "Jeg er meget inspireret af det kønsneutrale"
Envii er endnu en gang gået influencer-vejen – denne gang gennem et samarbejde med Freja Wewer om en ny kollektion af unisex-styles.Envii har for længst fundet sig til rette i den efterhånden vidt udbredte disciplin influencer marketing. En disciplin, de tidligere har eksekveret via designsamarbejder med kendte brancheansigter som Pernille Teisbæk og Trine Kjær. Men nu har det danske brand besluttet at gentage succesen, denne gang gennem et nyt samarbejde med model og Instagram-darling Freja Wewer, der kan bryste sig af at have 235 tusinde følgere på det sociale medie.
Ifølge Head of PR & Marketing Sofie Niebuhr, skyldes valget af netop hende dog også, at Freja Wewer er en god repræsentant for netop den type forbruger, som Envii har i sigte:
“Vi har længe haft et ønske om at indgå et nyt designsamarbejde, og vi synes Freja var det perfekte match. Hun er en super sej, inspirerende og stilbevidst storbypige, som passer godt til Envii og vores målgruppe,” siger hun i en pressemeddelelse.
Envii x Freja Wewer til både ham og hende
Den nye Freja Wewer-kollektion indeholder 25 forskellige styles af både bukser, kjoler, skjorter og jakkesæt, der alle tager udgangspunkt i hendes egen personlige stil. En stil, der ifølge Envii og Sofie Niebuhr, får hende til at skille sig ud i modebilledet i dag, og som de som brand gerne vil tappe ind i.
“Vores ønske var at lave en kollektion, som virkelig afspejler Frejas unikke personlighed og stil, og derfor har det været vigtigt for os fra begyndelsen give hende størst mulig kreativ frihed,” siger Sofie Niebuhr videre.
Ifølge Freja Wewer selv, skiller hun sig især ud ved at være meget androgyn. Af denne grund er inspirationen til hendes kollektion både hentet fra herremoden, men også den amerikanske TV-serie The Sopranos.
“Jeg er meget inspireret af det kønsneutrale. Jeg har gået i et miks af drengetøj og pigetøj, så længe jeg kan huske. Mange af mine styles er lavet, så drenge også sagtens kan bruge dem. Kan huske da jeg var yngre og altid gik i herreafdelingen, blev der kigget lidt skævt til mig, eller ekspedienter kunne finde på at spørge om jeg var gået forkert. Det er blevet meget bedre nu, og den udvikling vil jeg gerne bidrage til,” udtaler Freja Wewer.
Kollektion vil være tilgængelig i alle Envii-butikker samt online fra den 20. februar 2019.