Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, SOMMERLÆSNING

4 artikler, der gør dig klogere på influencer marketing

Influencer marketing har længe været et af modebranchens største samtaleemner – og 2018 er ingen undtagelse. Her kan du læse eller genlæse, hvorfor du skal arbejde med mikro-influencere, hvordan fremtidens samarbejder vil se ud, og møde nogle af dem, der både har lang erfaring med eller lige kastet sig ud i disciplinen.
Influencer marketing har længe været et af modebranchens største samtaleemner – og 2018 er ingen undtagelse. Her kan du læse eller genlæse, hvorfor du skal arbejde med mikro-influencere, hvordan fremtidens samarbejder vil se ud, og møde nogle af dem, der både har lang erfaring med eller lige kastet sig ud i disciplinen.

Det kan ikke komme bag på mange, at influencer marketing er et af tidens vigtigste markedsføringsværktøjer for modevirksomheder. Men ved du egentlig, hvad fordelene er ved at bruge mikro-influencere fremfor dem med flest følgere? Hvilket dansk taskebrand, der har bygget deres virksomhed op omkring influencer-samarbejder, og hvad det vil sige, når eksperter på området spår, at influencerne i fremtiden bliver en integreret del af et brands identitet?

Vi har samlet fire af forårets mest læste og delte artikler , der kan gøre dig klogere på det populære fænomen.

“I fremtiden bliver influencer og brand ét”

De hurtige influencer-kampagners kronede dage er forbi –  fremover bliver samarbejdet mellem influencere og brands en længerevarende affære. Det skyldes både forbrugernes øgede krav om troværdighed og en stigende strategisk bevidsthed fra brandsene selv, fortæller ekspert i sociale medier David Ledstrup.

Derfor skal du samarbejde med mikro-influencere

Alle løber efter influencerne, men hvem skal man vælge og hvor får man mest for pengene, når man som modevirksomhed vil opruste på SoMe-marketing? Vi giver dig tre gode grunde til, at du skal overveje en influencer med færre følgere.

Núnoo: “Vi har oplevet vild vækst via influencere”

Det danske taskebrand har fra dag ét satset fuldt ud på influencer marketing. Og det har bragt både vækst og øget brandgenkendelse – derfor udvider de nu indsatsen, fortæller medstifter og marketingschef Pia Silfen-Jensen.

Alle vil ind på influencermarkedet

På få år er influencers gået fra at være et ukendt til et fast begreb, når man taler kommunikation og forretning i modebranchen. To af branchens kendte spillere har nu meldt sig på banen med nye initiativer.

LÆS OGSÅ: 

5 gode råd til at promovere dit brand på Instagram