Minus henter erfaren brancheprofil til international vækst
Det danske brand har netop ansat tidligere salgschef hos IC Group Jan Rosenbeck som international salgschef i ønsket om at indtage hidtil uudforskede markeder.Det går godt for den Ikast-baserede modevirksomhed Minus A/S. Det sås allerede i oktober 2018, hvor et nyt regnskab vidnede om fremgang over hele linjen. Et resultat, der fulgte den gode stime fra året før, hvor Minus A/S mere end tredoblede sit årsresultat fra lidt over 376 tusinde kroner i 2016 til 1,4 millioner i 2017.
Nu slår virksomheden deres ambitiøse vækstplan endnu mere fast med ansættelsen af en ny international salgschef. Og her er valget faldet på en erfaren herre, nemlig Jan Rosenbeck, der gennem sin tid som både international salgschef hos IC Group samt CEO hos Rosemunde har opbygget et stort branchekendskab samt en god portion international erfaring. Hos Minus skal han blandt andet stå i spidsen for at få omsat det, der ifølge Minus selv, stadigt eksisterer af uudnyttet markedspotentiale til konkrete salgsresultater – i første omgang med fokus på at skabe vækst på de tysktalende lande.
“Jan kommer med et rendyrket salgsfokus og en masse erfaring og relationer i bagagen, som klart vil give vores salgsteam et kæmpe løft. Specielt med fokus på nye markeder, men også i forhold til at løfte salget på de markeder, hvor Minus allerede i dag er repræsenteret. Vi tror på, at Jan har den rigtige indstilling, og at han deler vores kerneværdier, hvilket i den grad gør, at vi ser meget frem til at påbegynde vores samarbejde,” udtaler ledelsen hos Minus, hvortil Jan Rosenbeck supplerer:
“Jeg ser frem til at bygge videre på den udvikling, Minus allerede er godt i gang med. Der er et stort potentiale, som bliver spændende at forfølge både på nye og eksisterende markeder.”
Jan Rosenbeck er tiltrådt sin nye stilling i denne uge og får allerede mulighed for at møde kunder og samarbejdspartnere i forbindelse med brandets tilstedeværelse på de forestående modemesser i Amsterdam og København.