Den Ikast baserede modevirksomhed Minus A/S har for nyligt besluttet at omlægge sin regnskabsperiode. Det betyder, at de nu har fremlagt regnskab allerede efter årets første seks måneder. Men på trods af den kortere periode er der fremgang at spore i regnskabsbøgerne.

Brandets bruttofortjeneste for perioden 1. januar til 30. juni 2018 udgør 3,9 millioner kroner mod sidste års 6,2 millioner kroner for hele 2017. Endnu mere fremgang ses på driftsresultatet, der lyder på 1,4 millioner kroner sammenlignet med de 1,8 millioner kroner for hele året før. Resultatet før skat er på 1,4 millioner kroner på de første 6 måneder sammenlignet med 1,7 millioner kroner for 2017.

Og det vækker stor tilfredshed i Minus A/S’ ledelse, der har store forventninger til året, efter de allerede et halvt år inde i 2018 næsten har realiseret samme resultat som sidste års fulde periode.

“Vi holder fortsat snuden i sporet og følger vores strategi om ikke kun at levere stærke kollektioner til vores kunder løbende, men også at være den foretrukne basis leverandør i sæsonen med vores NOOS varer, helt målrettet,” udtaler grundlæggere Chalotte Kjær Bruun og Irena Riberholt Jørgensen i en pressemeddelelse. De forstsætter:

“Vi har et stabilt og stærkt hold af dygtige kollegaer, som hver dag gør en kæmpe forskel i virksomheden. Det er en rigtig vigtig faktor i forhold til at fortsætte den yderst positive udvikling i resultaterne.”

Nye tider hos Minus A/S

Det er dog ikke første gang, at Minus A/S kan berette om vækst. Også sidste år viste regnskabet, at der er godt gang i salget hos det danske mærke. Tilbage i maj annoncerede de nemlig, at de havde mere end tredoblet deres årsresultat fra lidt over 376 tusinde kroner i 2016 til 1,4 millioner i 2017. Og det på trods af, at virksomheden i løbet af året havde foretaget flere store investeringer, heriblandt opkøbet af det ditto danske tøjmærke Friendtex A/S i juli 2017.

“Noget af det, vi glæder os mest over, er det faktum, at vi har formået ikke at miste fokus i et år, der har budt på hektisk aktivitet med implementeringen af nye brands i huset. Vi har fortsat den vækststrategi, som vi søsatte tilbage i 2016, og som nu for alvor giver pote – specielt på vores hjemmemarked,” lød det dengang fra en tilfreds Irena Riberholt Jørgensen, der allerede på daværende tidspunkt forudså, at deres investeringer først for alvor ville give pote, når der skulle fremlægges regnskab i år.

“Vi har naturligvis måttet acceptere en del dobbeltomkostninger i forbindelse med vores opkøb. Den synergi og de stordriftsfordele, vi planlægger at drage nytte af, kan vi først rigtig mærke her i 2018.”