Second Female satser stort på franske ambitioner
Som led i brandets store internationale ambitioner vil det danske brand være at finde på den parisiske modemesse Who’s Next til januar.2018 var et godt år for Second Female, der med et samlet overskud på cirka 13 millioner næsten fordoblede forrige års resultat på omkring 7 millioner. I snart tyve år har det det yderst feminine og trendorienterede mærke markeret sig positivt på den danske modescene. Det er derfor en veldrevet virksomhed, Lars Andresen satte sig i direktørsædet for i november 2018.
Og ambitionen var da også klar, da han overtog Preben Lausts stilling som CEO hos Second Female: konsolidering på eksisterende markeder og vækst på helt nye. Det første marked som Lars Andresen prøver kræfter med er Frankrig, hvor mærket med sin AW19-kollektion udstiller på Who’s Next-messen centralt i Paris, der hvert år besøges af 50.000 indkøbere og 1500 brands.
Til at gøre messedeltagelsen en succes har Second Female valgt det franske salgsagentur Show-Rooms Filippini, der har mere end 20 års erfaring fra netop det franske marked og i forvejen repræsenterer brands som Filippa K, American Vintage og Vanessa Bruno.
“Paris er, udover at være en af verdens modehovedstader, også et sted, hvor der kan sælges mange varer. Vi mener, at vi har fundet den ideelle partner i Frankrig i kraft af Show-Rooms Filippini, som er et agentur, der fokuserer på at udvikle salgs-, brandings- og udviklingsstrategier,” fortæller Lars Andresen, der før sin nuværende stilling har siddet som CEO hos både By Malene Birger og senest Becksöndergaard i fem år, om valget af Paris og Show-Rooms Filippini.
Second Female bliver ud over på brandets egen hjemmeside blandt andet forhandlet på stort set alle de største skandinaviske webbutikker som Zalando og Boozt.