Et blankt kanvas symboliserer muligheder. En chance for at præge det uberørte.

Dette er også grundtanken bag kommunikationskonsulent Helle Bays nye koncept ‘blank’, der tilbyder brands et rent lærred i form af hvidt-i-hvidt indrettede lokaler, der kan lejes til events. Inspireret af lignende såkaldte blank venue spaces i udlandet, vil hun give mode-, beauty- og livsstilsvirksomheder et sted for salgs- og marketingrelaterede begivenheder, der ikke stjæler opmærksomheden fra deres produkter, men i stedet kan tilpasses identitet og ønsker.

Det nye koncept vil derfor være bære præg af stor fleksibilitet og samtidig trække på Helle Bays egen brancheerfaring for at optimere kundeoplevelsen i lokalerne. Fra sin tid som partner på bureauerne Mildh Beauty Press og Amaze Communication har hun selv mødt udfordringen i at skabe en særlig stemning eller et bestemt look i allerede indrettede omgivelser til et pressemøde eller event for en kunde.

“Jeg synes, det sværeste ofte har været at få skabt en smuk udstilling med produkter på en lejet lokation. Det kan være både lyset, stilen, farver og manglende plads, som er udfordringen. Ofte kan det løses, men det koster både tid og penge,” fortæller Helle Bay. Hun har sammen med sin mand selv investeret i de 300 kvadratmeter store lokaler i en gammel herskabslejlighed centralt i København, som hun håber vil huse alt fra pressemøder og events til showrooms og produktseminarer.

Hos blank kan man som kunde booke et eller begge af de to lokaler, The Cavling Suite eller Jarmer’s Room. Tanken er, at man enten selv kan style og indrette lokalerne eller i samarbejde med Helle Bay og hendes netværk af stylister, blomsterdekoratører og kokke skabe det helt rigtige udtryk og serveringer. Målet er til hver en tid at nå den unikke kundeoplevelse med udgangspunkt i det blanke kanvas, som lokalerne i København tilbyder.

Dørene til ‘blank’s lokaler på H.C. Andersens Boulevard blev officielt indviet den 10. december 2018.