I ti år arbejdede Heidie Lykke på sit hjertebarn Carmakoma, der på mange måder har været med til at revolutionere plus size-moden og som opnåede international opmærksomhed fra blandt andre Vogue Italia og Elle US. Sidste år købte Only og Bestseller Carmakoma og dannede Only Carmakoma med en ambition om at ramme plus size-segmentet på verdensplan. Det seneste år har Heidie Lykke fungeret som Concept & Product Manager for mærket. Men nu forlader hun sit livsværk.

“Det er en meget stor beslutning, og absolut ikke en nem en,” fortæller grundlæggeren i en pressemeddelelse, hvor hun også udtrykker sin glæde over at brandets vækst siden fusionen med Only trådte i kraft sidste år. En konstellation, der gav samtidig gav Carmakoma flere finansielle muskler til at følge med den positive udvikling inden for det eksplosivt voksende plus size modemarked. Men at brandet klarer sig godt, gør afskeden lidt lettere, forklarer hun.

“Jeg er meget stolt over den performance, brandet allerede viser som Only Carmakoma. Det har, trods alt, gjort det lettere for mig at give min ’baby’ videre. For det har vitterligt været min baby, og en kæmpe del af mit liv, som jeg nu har valgt at forlade. Det er en vild fornemmelse,” siger den afgående designer, der med Carmakoma nåede at sælge tøj til store dele af verden, holde modeshow under New York Fashion Week og samarbejde med skobrandet Kangoroos – og altså slutteligt at sælge sit brand til Bestseller-koncernen.

Fremover vil Heidie Lykke bruge sin tid på sit firma Preview Consulting og har i samme forbindelse valgt at bosætte sig i Barcelona.