Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Scotch & Soda
Alle nyheder, Indland

Hollandsk mærke i Danmark: Vi skal møde kunderne på alle deres touch-points

Scotch & Soda åbner sin første butik i Danmark. Vi har talt med den nordiske CEO Tony Wester om valget af Danmark og hvad, man kan forvente af den nye butik.
Scotch & Soda åbner sin første butik i Danmark. Vi har talt med den nordiske CEO Tony Wester om valget af Danmark og hvad, man kan forvente af den nye butik.

Da dørene til Scotch & Sodas flagskibsbutik for nyligt åbnede i Pilestræde i København, var det samtidig første skridt i en ambitiøs nordisk satsning for det hollandske mærke. I alt skal der i år åbne fire nye butikker i Danmark, Sverige og Norge. Men hvorfor er Danmark den perfekte destination at starte den nordiske ekspansion?

“Dansk mode og design er både hyldet og kendt for sin stilrene og minimalistiske tilgang til design. Det har I altid været gode til. En anden ting, som I har udmærket jer i, er evnen til at vise og udtrykke jeres personlighed gennem bevidste valg. Et sådan valg kan vi repræsentere,” fortæller Scotch & Sodas nordiske CEO, Tony Wester og uddyber:

“Scotch & Sodas kollektioner er kendte for deres udtryksfulde designs prydet med originale mønstre og smukke, overraskende materialekvaliteter. Hvis du samtidig kombinerer det med danskernes unikke smag, der som bekendt er simpel og stilren – men med små lejlighedsvise eksperimenter med farver og mønstre – så får du en ubesværet og fuldendt stil.”

Lokalt forankret, globalt udsyn

For det etablerede mærke, der blev stiftet i 1985, har basen altid været Amsterdam. Med udgangspunkt i hjembyens traditionsrige status som havneby, har mærket på én og samme tid været lokalt forankret og opmærksom på verden omkring dem. Som Tony Wester udtrykker det:

“Vores mærke er født med en viden om, at der findes en større verden uden for bygrænsen, der kan udforskes.”

Derfor giver det også mening at sprede kendskabet til det i forvejen verdensomspændende brand til nye territorier, som det nordiske marked. Og der kan man med en fysisk butik understrege den tilgang, man har til livet og til æstetik.

“Jeg tror på, at hvis man vil have succes som et modebrand, så er man nødt til at være synlig for kunderne på alle deres touch points. Og der spiller vores butikker en stor rolle. Det giver os nemlig muligheden for at invitere folk ind i vores verden, hvor vi kan vise vores brands DNA,” siger han og understreger, at butikken både vil have genkendelige detaljer og unikke løsninger.

“Butikken bærer præg af mærkest nysgerrighed. Det kommer til udtryk gennem de mange unikke genstande, som vores designere har samlet verden over. Desuden vil der være et kaffehjørne og en håndmalet væg, som en af vores grafiske designere står bag,” slutter Tony Wester.

Den nye butik vil huse både Scotch & Sodas herre- og damekollektioner samt brandets denimmærke, Amsterdam Blauw.