CIFF Kids skifter navn – og strategi
Den danske messe er klar med nyt navn, ny vision og ny lokation. CIFF Kids bliver til CIFF Youth, arrangementet rykker til moderskibet i Bella Center og fokus udvides til at inkludere både børn og unge.Fra og med januar 2019 er der nye boller på suppen hos den danske børnetøjsmesse CIFF Kids. Mest tydeligt bliver messens navneforandring, der betyder at CIFF Kids bliver til CIFF Youth. Og det synes også passende, idet målet er at udvide den populære distributionsplatforms fokus til at inkludere både børn og unge.
“Det nye navn afspejler både vores ønske om at engagere os med ungdomskulturen på en mere meningsfuld måde og vores planer om at udvide platformen i nye og spændende retninger,” lyder det i en pressemeddelelse fra CIFF med direktør Kristian W. Andersen i spidsen.
CIFF Youth afspejler nye tider – og muligheder
CIFF Kids har de seneste mange år stået for at levere messerammerne for danske såvel som udenlandske børnetøjsbrands, hvor alt fra MarMar Copenhagen og Kongens Sløjd til svenske Mini Rodini og hollandske Repose Ams har været at finde. Herunder de sidste sæsoner med god plads til store armbevægelser – og ambitioner – i Forum.
Men fremadrettet skal messen være mere inkluderende og vidtfavnende, mener CIFF. Udover at byde velkommen til en række nye designere og brands i kategorien børn og unge, skal det nye messeformat derfor også stille skarpt på kategorierne livsstil og sport såvel som at tilbyde besøgende kuraterede områder, inspirerende talks og master classes.
Og det inkluderer desuden også en flytning af messen fra den tidligere placering på Frederiksberg i København til nu at integrere CIFF Youth i Bella Center sideløbende med CIFFs øvrige tiltag.
“I august 2019 vil vores nye vision være helt på plads, med henblik på at integrere CIFF Youth mere med CIFF og Code Art Fair og derved skabe nye og friske synergier og bringe vores forskellige platforme tættere sammen,” skriver CIFF videre.
CIFF Youth træder med sit nye navn og lokation for første i kraft fra modeugen i januar 2019.
LÆS OGSÅ:
”Ingen troede på, man kunne bygge en forretning på ensfarvede bodystockings”