H&M vil gøre det nemmere at shoppe
Den svenske modegigant har netop offentliggjort et samarbejde med betalingsservicen Klarna om en revolutionering af H&Ms kundeoplevelser på tværs af kanaler.Amazon truer traditionel nethandel over hele verden. Det gælder derfor for alle andre om at indtænke teknologi og smarte løsninger for sine kunder. For at modstå Amazons trussel har H&M indledt et samarbejde med Klarna, der netop specialiserer sig i alternative betalingsløsninger for forbrugere.
Målet med samarbejdet er at give H&Ms kunder en unik omni-channel oplevelse. De vil blandt andet omstrukturere deres leverings- og returneringsservice. Inkluderet i omstruktureringen vil være en såkaldt ’try before you buy’-mulighed, der skal forbedre kundernes shoppingoplevelse. Samtidig samler H&M de fysiske, online og mobile betalinger i én løsning via deres app, lyder det i en pressemeddelse.
Johan Persson, CEO for H&M Group, forklarer om baggrunden for samarbejdet:
“Vi er imponerede over, hvad Klarna har formået at udrette indtil nu, og nu vil vi i fællesskab arbejde på at udvikle den moderne shoppingoplevelse. Dette strategiske partnerskab mellem H&M Group og Klarna er forankret i et fælles, ihærdigt fokus på at skabe gode forbrugeroplevelser.”
I tillæg til samarbejdet omkring H&Ms platforme, har modekonglomeratet også købt sig ind i Klarna. De har således købt aktier for en værdi af 20 millioner dollars i betalingsteknologien. Parterne håber, at deres samarbejde kan videreudvikle fremtidens detailhandel.
De nye tiltag indtager i første omgang 14 markeder, blandt andet Sverige og Storbritannien, i 2019.