Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, Udland

Net-a-Porter satser på ikonisk dansk smykkehus

Ole Lynggaard Copenhagen har netop offentliggjort et nyt samarbejde med verdens måske mest eftertragtede luksusforhandler, Net-a-Porter. Et lovende strategisk skridt for den 55-årige familievirksomhed, lyder det fra Charlotte Lynggaard.
Ole Lynggaard Copenhagen har netop offentliggjort et nyt samarbejde med verdens måske mest eftertragtede luksusforhandler, Net-a-Porter. Et lovende strategisk skridt for den 55-årige familievirksomhed, lyder det fra Charlotte Lynggaard.

Den britiske luksusforhandler Net-a-Porter har længe haft et godt øje til dansk design. Klikker man sig ind på deres platform, mænger danske brands som Rains, Carcel og Ganni sig med store internationale modehuse som Balenciaga, Burberry og Gucci. Men nu står også deres voksende smykkeafdeling til at få et strejf af dansk design. Fremover kan kunder fra hele verden nemlig få fingrene i smykker fra den danske familievirksomhed Ole Lynggaard Copenhagen, der fra dette efterår officielt bliver en del af Net-a-Porter-familien.

“Jeg er beæret over at vores smykker vil blive udstillet på en global platform som Net-a-Porter. Dette er et meget lovende strategisk skridt for os. Omhyggeligt håndværk og høj kvalitet er kernen i alt, hvad vi gør, og jeg er spændt på at se, hvordan Net-a-Porters kunder vil reagere på vores design,” lyder det fra en forventningsfuld Charlotte Lynggaard, der har skabt en specialdesignet udgave af sine Gipsy-øreringe, som udelukkende sættes til salg på Net-a-Porter.

Ole Lynggaard x Net-a-Porter – et lovende match

Ole Lynggaard Copenhagen blev grundlagt i 1963 af manden af samme navn, og siden har virksomheden etableret sig som en af Danmarks mest ikoniske – og stadigt familieejede – smykkehuse, der foruden Charlotte Lynggaard og hendes mand, CCO Michel Normann, i dag også drives af CEO Søren Lynggaard og Retail Director Hanna Lynggaard. Og det er en brandhistorie, der ræsonnerer hos Net-a-Porter, som tror på, at deres mere end syv millioner månedlige brugere vil tage godt imod det danske mærke.

“Vi elsker de organiske former og udsøgte håndværk hos Ole Lynggaard Copenhagen, og vi er glade for, at brandet fremover bliver en del af vores konstant voksende Fine Jewelry & Watch Suite,” supplerer Elizabeth von der Goltz, der er Global Buying Director hos Net-a-Porter.

Det er dog ikke alle Ole Lynggaard Copenhagens smykker, der sættes til salg på den britiske platform. Sortimentet bliver et specifikt udpeget udvalg fra brandets Snakes-, Wild Rose-, Leaves-, Love Bands- og Gipsy-kollektioner, som begge parter i samråd har vurderet passer til Net-a-Porters high-end og modebevidste målgruppe.

Ole Lynggaard Copenhagen samarbejder i dag med mere end 250 forhandlere på verdensplan og driver selv seks flagskibsbutikker. Net-a-Porter er husets første online forhandler af den størrelse.

Smykkerne bliver officielt sat til salg på sitet den 22. oktober 2018.