Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Magasin skal være med til at profilere nyrenoveret storcenter

Friis Shoppingcenter i Aalborg har fået ny strategi – og udseende – når de i morgen genåbner i den Nordjyske hovedstad efter flere års renoveringsarbejde.  
Friis Shoppingcenter i Aalborg har fået ny strategi – og udseende – når de i morgen genåbner i den Nordjyske hovedstad efter flere års renoveringsarbejde.  

I morgen kan det aalborgensiske storcenter Friis Shoppingcenter igen slå dørene op efter flere års stilhed. Centret har siden 2016 været igennem en større renoveringsproces og er nu forvandlet til en shoppedestination, hvor de nordjyske kunder kan finde både danske og internationale brands samt spisesteder, der ikke tidligere har været at finde i byen. Derudover vender Magasin til Aalborg efter 13 års fravær, når de også i morgen slår dørene op til en 7500 m2 stor butik i Friis Shoppingcenter.

”At Magasin vender tilbage er et tydeligt tegn på, at centret følger den omkringliggende bys udvikling, og det styrker centrets profil som foretrukken shoppingcenterdestination i Aalborg. I takt med at Aalborg de seneste år har gennemgået en stor udvikling, har det også rykket ved indkøbsbehovene, som vi nu imødekommer,” lyder det i en pressemeddelelse fra ejendomschef Eva Handest, der udtaler sig på vegne af Danske Shoppingcentre, som ejer Friis Shoppingcenter.

Friis Shoppingcenter blev i 2015 overtaget af DEAS, der i dag administrerer og driver centret. De har derfor både været byggeteknisk rådgiver på renoveringsprojektet og stået for at udvikle en ny kommerciel strategi for det nordjyske center – en strategi, der ligesom hos flere af landets øvrige populære storcentre, handler om at tiltrække og kombinere de brands, der appellerer bedst til de lokale forbrugere. Udover Magasin kommer blandt andet også H&M Home til at have en ny stor forretning i centret.

“Friis Shoppingcenter havde masser af potentiale, men desværre også høj tomgang. Derfor var det centralt at finde et butikskoncept, som kunne tiltrække kunder fra hele regionen, og Magasin var den foretrukne ankerlejer. Herudover har vi haft fokus på familierne og de unge, som efterspørger oplevelser og et bredt udbud af butikker, og det har vi forsøgt at skabe via det rette butiksmiks og tilførslen af nye spisesteder,” supplerer Finn Sture Madsen, der er afdelingsdirektør for Center Management og Key Accounts i DEAS.