Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Anine Bing
REGNSKAB

Dansk designer henter investering i millionklassen

Anine Bing har ikke kun godt fat i de internationale forbrugere, men også de kapitalstærke investorer. Brandet har netop afsluttet en finansieringsrunde på 15 millioner dollars til udvidelse af den allerede omfattende butiksportefølje.
Anine Bing har ikke kun godt fat i de internationale forbrugere, men også de kapitalstærke investorer. Brandet har netop afsluttet en finansieringsrunde på 15 millioner dollars til udvidelse af den allerede omfattende butiksportefølje.

Anine Bing er en af de danske modedesignere, der for alvor har formået bryde igennem i USA – og det understreges endnu en gang med den seneste nyhed fra det L.A.-baserede mærke. Brandet afsluttede i august en Serie A finansieringsrunde, der indbragte 15 millioner dollars – svarende til svimlende 96 millioner danske kroner. Kapitalen kommer fra tre forskellige parter, Index Ventures, Greycroft Partners og Felix Capital, som tidligere har skudt penge i store internationale foretagender som Farfetch, Glossier og Goop. Det skriver Fashion United.

“Vi er glade for den store mulighed for at fortsætte vores ekspansion og at bringe Anine Bing til en endnu større kundegruppe globalt. Dette vil give os mulighed for at kommunikere vores brandidentitet til flere kvinder, skabe et budskab, der er relevant over hele verden samt at udvide til forskellige markeder,” lyder det fra Anine Bings mand, Nicolai Nielsen, der var med til at stifte brandet i 2012.

Anine Bing driver sit brand fra Los Angeles, hvor hun har været bosat i snart 15 år. Hun startede allerede tidligt sin karriere i modebranchen – ikke som designer, men som model – og måske er det også bidragende til hendes nuværende status som lidt af stjernedesigner med mere end 600.000 følgere på Instagram. Siden stiftelsen i 2012 har brandet vokset støt, så det i dag sælges i mere end 300 butikker verden over, sideløbende med otte flagskibsbutikker i Los Angeles, New York, Paris, London, Barcelona, Madrid og Berlin. Den nye investering skal, ifølge ægteparret selv, bruges til blandt andet at udvide butiksporteføljen og sætte skub i den digitale udvikling – brandet har herunder sat det ambitiøse mål at fordoble virksomheden inden 2020.

“Anine Bing er et godt eksempel på det, vi gør hos Felix Capital, navnlig at yde opbakning til iværksættere, der bygger inspirerende brands med engagerede, autentiske kundemiljøer, som vokser organisk. Vi er meget imponerede over, hvordan Anine og hendes team har formået at udvikle deres forretning fra at være et brand til den nye generation til nu at være en unik livstilsvirksomhed med bred opbakning på tværs af både Europa og USA,” supplerer Frederic Court fra Felix Capital om investeringen.

Udover Anine Bings kvindekollektioner, lancerede virksomheden i år også en linje af tøj til børn.