Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Rains i markant vækst: 10 nye butikker inden udgangen af 2018

Det populære regnstøjsbrand, Rains, står for at udvide med 10 nye forretninger på verdensplan – en helt bevidst del af strategien, siger CEO for Rains, Jan Stig Andersen.
Det populære regnstøjsbrand, Rains, står for at udvide med 10 nye forretninger på verdensplan – en helt bevidst del af strategien, siger CEO for Rains, Jan Stig Andersen.

Rains med de klassiske regnjakker har gang i væksten og udvider nu forretningen med 10 nye butikker på verdensplan. Butikkerne er planlagt til at åbne i løbet af de resterende måneder af 2018 i – for Rains – nye byer som Stockholm, Oslo, Gent, Utrecht, Barcelona og Bordeaux, men også på deres allerede eksisterende butiksmarkeder i London, København, Paris og Shanghai.

Det er kun indenfor det sidste år, at Rains har åbnet deres første butikker udenfor Europa med butikker på Lafayette Street i New York samt i det eksklusive stormagasin L’Avenue i Shanghai, men det er gået så godt, at de fortsætter retningen:

“Konceptbutikker i de større byer er vigtige for vores strategi. Vi er allerede stærkt repræsenteret i livsstilsbutikker i storbyerne, og vores modebevidste målgruppe befinder sig her,” udtaler CEO for Rains, Jan Stig Andersen i en pressemeddelelse.

Rains blev grundlagt i 2012 i Aarhus og har siden haft stor succes med deres funktionelle og æstetiske opdatering af klassisk regntøj til både mænd og kvinder. Med deres accessorieslinje, der blandt andet tæller en yderst populær rygsæk, har de bevæget sig yderligere ind på livsstilsområdet – hvilket er en bevidst del af strategien.

“Vi sælger en livsstil. Med flere konceptbutikker giver vi kunderne mulighed for at opleve den samlede kollektion og hele Rains-universet. Alt dette er med til at styrke vores brand.”

Med de nye butiksåbninger kommer Rains til samlet set at have 19 butikker på verdensplan.