Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, Modeuge, MODEUGE SS19

De nye talenter i fokus på The Jewellery Room

Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen har en evne til at spotte nye tendenser og talenter i smykkebranchen – hvilket de understreger med det nye ’Talents’-område, der kan opleves på messen i dag.
Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen har en evne til at spotte nye tendenser og talenter i smykkebranchen – hvilket de understreger med det nye ’Talents’-område, der kan opleves på messen i dag.

Grundlæggerne af The Jewellery Room, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, har i dag åbnet dørene op for endnu en dag i smykkernes tegn – denne sæson på Matrikel 1 på Højbro Plads i København. Den populære smykkemesse har siden starten i 2013 været en attraktiv platform for både erfarne smykkebrands og de nye i branchen, men denne sæson har sidstnævnte fået en endnu større håndsrækning fra de to smykkesøstre. The Jewellery Room er blevet udvidet med et talentområde, hvor nye smykkedesignere i samlet front kan præsentere deres kollektioner for messens altid imponerende liste af besøgene branchefolk, indkøbere og medier.

“Med det nye talents område forsøger vi at fremhæve og hjælpe de nye talenter, vi ser på smykkescenen lige nu. Vi ser ofte, at der er talenter, der har godt styr på deres designretning, men som har brug for hjælp til alt det udenom, som jo også skal være i orden. På den her måde kan vi være med til at give dem et skub, guide dem i den rigtige retning og forbinde dem med de rigtige mennesker. Vi håber, at det giver dem et boost samt modet og selvtilliden til at udvikle deres smykkebrand og løfte det til næste niveau,” siger den ene halvdel af smykkeduoen, Charlotte Møbjerg Ansel-Henry.

Sammen med sin søster Pernille Møbjerg Knudsen har hun rakt ud til tre forskellige brands, der i dag er at finde i den nye afdeling. De tre brands er Nina Webrinck, Nadia Shelbaya og Ninna York, der står side om side i deres eget dedikerede område i den ene ende af Matrikel 1.

“Det er enestående mulighed for et brand som mit at være en del af The Jewellery Room, hvor jeg får mulighed for at møde nogle af de vigtigste indkøbere, presse og forhandlere i smykkebranchen, og hvor jeg kan vise mit brand frem i smukke omgivelser. Det er super fedt, at Pernille og Charlotte omfavner os nye talenter og giver os mulighed for at prøve kræfter med den her form for udstilling. Og så er det bare rigtig dejligt at møde ligesindede i branchen,” siger Nadia Shelbaya, der ejer det kun ét år gamle smykkebrand i eget navn. Det er hendes første sæson på messen, og hun synes allerede – kun et par timer inde i dagen – at det har vist sig at være en velfungerende platform.

“Det fungerer rigtig godt, at vi står samlet her i en afdeling for sig. Det skaber lidt tryghed og så virker det også til at tiltrække folk, der gerne vil se, hvad der sker af nye tiltag i vores branche lige nu,” siger Nadia Shelbaya videre, der håber, at deltagelsen i The Jewellery Room vil give hende mulighed for at møde særligt udvalgte nye potentielle partnere fra ind- og udland samt være med til at udvide hendes netværk. Det er dog ikke kun talenterne selv, der får udbytte af at være en del af The Jewellery Room – ifølge de to søstre, er det også en god taktik for dem selv at fremhæve deres evne til at være frontrunners, når det kommer til at spotte det nye i smykkebranchen.

Vi oplever, at især medier som Vogue, Wallpaper og ELLE samt de internationale indkøbere altid er interesseret i at se ’de nye’ ude omkring i Europa. Vi synes, det er sjovt at se talenter, som for eksempel Julie Nielsdotter og Pernille Lauridsen, som tidligere har udstillet hos os, pludselig bliver spottet af Vogue – det er ret vildt og viser, at vores platform har international rækkevidde. Og det vil vi da også godt være kendte for,” siger hun videre og fortæller, at de ligeledes tilbyder de nye talenter en periode med gratis adgang til deres online presserum, hvor brands får hjælp til at dele deres PR-materiale med medier og indkøbere. For det er vigtigt, at samarbejdet ikke bare bliver et ’one-night-stand’, som Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen selv formulerer det. Målet er at skabe et seriøst samarbejde, der kan hjælpe designerne videre – også efter eventet.

The Jewellery Room er åbent i dag fra klokken 10-16.