Kendisbørn, girlpower og luksusmode. Snart rammer modeugen
Envii åbner pop up-butik i samarbejde med The Wall Market, Paul Smith og Gucci åbner dørene til deres nye hjem i København, og både Zalando og Birkenstock lancerer nye tiltag i forbindelse med næste uges Copenhagen Fashion Week.En sommer-pop up
Envii har i denne uge løftet sløret for sin nye limited edition-kollektion ’Public Utility’, der er kommet til verden i et samarbejde med det københavnske galleri The Wall Market. Kollektionen er inspireret af naturens farver og materialer og afviger på den måde en smule fra de print og farver, vi normalt kender fra brandet. Både tøj – og kampagnebilleder – kan opleves og købes i den pop up-butik, der denne uge holder åbent i The Wall Markets lokaler i hjertet af København.
Lige i tide til modeugen
Med denne sommers hedebølge har det evigt populære sandalbrand Birkenstock ikke været til at komme udenom. Deres klassiske lædersandaler har endnu en sæson været at spotte alle vegne og næste uge bliver ingen undtagelse. I forbindelse med den forestående modeuge præsenterer Birkenstock hele tre capsule-kollektioner, som er blevet til i tidligere samarbejder med henholdsvis Colette, Opening Ceremony og Ms Min.
De moderigtige sandaler vil være at finde i deres nye flagskibsbutik i Pilestræde fra d. 7. august og to uger frem.
Mere Paul Smith i Danmark
Først testede han markedet i Copenhagen Airport – nu rykker han helt ind i centrum. Paul Smith er vild med København og åbner nu butik i Christian IX’s Gade. En butik, hvis interiør vil være inspireret af den danske kunstner Poul Gernes’ værker, der går godt i spænd med Smiths eget farverige univers. Butikken kommer til at forhandle AW18-kollektionen samt et varierende udvalg af brugsgenstande fra blandt andre Anglepoise og Kask. Det vil også være en oplevelse at slå vejen forbi butikken efter mørkets frembrud, eftersom facaden her vil blive prydet af videoprojektioner og lysinstallationer. I forbindelse med åbningen af lufthavnsbutikken, fortalte den 72-årige designer i et interview til Costume, at han ind i mellem selv står i sine butikker for at være tættere på sine kunder. Rygtet siger, at han også vil være at finde i den nye forretning, når denne slår dørene op i næste uge.
En visuel overhaling
Apropos udenlandske luksusbrands i København. I onsdags åbnede Gucci dørene til deres nyrenoverede butik i Østergade – lige i tide til Copenhagen Fashion Week i næste uge. Interiøret står fint i tråd med Guccis univers og er præget af et miks af delikate materialer. Butikken vil fortsat forhandle ready-to-wear samt tasker, sko og accessoires til både mænd og kvinder.
Girl Power
I forbindelse med modeugen vil foreningen The Soulfuls i samarbejde med Kulturhuset Islands Brygge afholde et event, som skal hylde stærke kvinder. Eventet har nemlig til formål at booste unge pigers selvværd gennem talks og workshops om mode, skønhed og vaskeægte girl power. The Soulfuls er et netværk, som på tværs af alder, baggrund, tro, sprog og hudfarve søger at skabe et mangfoldigt fællesskab for kvinder, som sammen kan styrke hinanden.
Style, Beauty and Empowerment-eventet finder sted lørdag den 11. august fra klokken 12.30 i Kulturhuset Islands Brygges største sal. Eventet er sponsoreret af blandt andet Glossier og har influencer og DJ Fiona Jane samt CEO of Beauty Avenue, Stella Kanaan, blandt sine talere. Se mere om eventet her
Den nye generation
Zalando har med en ny kampagne sat fokus på generation Z under navnet ’We Are Next’. Her har multitalentet Helena Christensen stået bag kameraet og skudt en serie, hvor fem kendisbørn/aspirerende kunstnere har ageret modeller. Kampagnen er desuden, som den første af Zalandos, udelukkende skudt med skandinaviske talenter, navnlig Blue Lindeberg, Valter Skarsgård, Hugo Helmig, Tomine Harket og Mingus Reedus. Målet er nemlig, ifølge Zalandos direktør for Nordeuropa, Kenneth Melchior, at appellere endnu mere til platformens kunder i Skandinavien.
’We Are Next’ lanceres officielt under modeugen, den 6. august 2018, på Statens Museum for Kunst i København.
En ny æra
Også på den internationale modefront har ugen budt på nye tiltag – blandt andet har Beyoncé skabt røre i forbindelse med forsideskydningen til Vogue US’s kommende September Issue. Her skal hun nemlig agere forsidemodel og har i den forbindelse angiveligt fået den fulde magt over detaljerne. Derfor har hun udvalgt den bare 23-årige fotograf Tyler Mitchell til at stå bag kameraet, og dermed bliver han den første afroamerikanske fotograf til at skyde en forside for Vogue US – nogensinde. Det har vakt stor glæde og jubel i SoMe-land, og her på redaktionen glæder vi os til at se resultatet.
Skønhedsbehandling til ørene
Hos Maria Black vil de forsøge at ændre forbrugerens forhold til piercinger. En piercing skal være et smukt smykke, der bliver sat i i trygge og rolige omgivelser, som i højere grad minder om en skønhedsbehandling. Dette koncept har de tidligere testet af i butikken i Silkegade med stor succes, og derfor har virksomheden nu valgt at etablere et permanent piercing studio med en fast tilknyttet piercer.
Studiet er allerede åbnet, så det er bare om at komme afsted og få ørerne gennempiercet.
NYT OM NAVNE
MarMar Copenhagen ansætter ny salgsdirektør
Der er et nyt ansigt at spotte på ledelsesgangen hos børnetøjsmærket MarMar Copenhagen. Her er Hanne Flensted Behrens nemlig blevet hentet ind til stillingen som international salgsdirektør. Med en fortid hos blandt andre Pandora og Masai har den nye salgsdirektør bred erfaring indenfor feltet og forventes at styrke den vækst, som brandet allerede har haft, siden Marlene Holmboe grundlagde det for nu ti år siden.