Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Away henter trecifret millioninvestering – igen

Det går stærkt for det amerikanske kuffertbrand Away, der siden Fashion Forum talte med dem sidst har indsamlet yderligere 50 millioner dollars til at vækste deres virksomhed.
Det går stærkt for det amerikanske kuffertbrand Away, der siden Fashion Forum talte med dem sidst har indsamlet yderligere 50 millioner dollars til at vækste deres virksomhed.

“Steph, Jen og resten af Away-teamet har siden lanceringen i 2016 formået tage del i det massive potentiale, der er i rejsebranchen. Jeg har valgt at investere i Away igen, fordi jeg tror på deres langsigtede vision,” fortæller partner i Global Founders Capital, Ludwig Ensthaler, i en pressemeddelelse. Sammen med Forerunner Ventures og Comcast Ventures har han skudt yderligere 50 millioner dollars – eller svimlende 320 millioner danske kroner – i det amerikanske kuffert- og rejsebrand Away.

Målet med den nye finansieringsrunde er at give stifterne Jen Rubio og Steph Korey mulighed for at fortsætte udviklingen af deres allerede hurtigt voksende virksomhed. Pengene skal bruges til blandt andet at ekspandere til nye markeder, udvide produktlinjen samt øge butiksporteføljen, der nu tæller placeringer i New York, Los Angeles, San Francisco og Austin, med åbningen af seks nye butikker inden udgangen af ​​2018.

“Vi er i gang med at opbygge et brand, der skal overleve på lang sigt, og derfor har vi fra starten prioriteret at få skabt et stærkt finansielt grundlag,” supplerer Steph Korey, der sammen med sin partner Jen Rubio nu har formået at indsamle i alt 81 millioner dollars efter bare to år på markedet.

En god investering

Away blev stiftet i februar 2016 med en indledende investering på 2,5 millioner dollars. Siden da har brandet vokset sig til at i dag at være en af de førende indenfor den globale bagage- og rejseindustri samt en af ​​de hurtigst voksende direct-to-consumer virksomheder på markedet med et samlet salg på mere end 500.000 kufferter. I 2017 femdoblede brandet desuden sin omsætning sammenlignet med 2016.

En af årsagerne til den hurtige succes er, ifølge brandet selv, netop deres direct-to-consumer tilgang – en tilgang, der betyder, at de har en tæt kontakt til forbrugerne og derigennem konstant kan optimere deres produkter.

“Uden mellemmand kan vi holde priserne nede, men det giver os også et helt unikt forhold til vores kunder, som er altafgørende, hvis man skal kunne skille sig ud på markedet i dag. Vores mål er at disrupte kuffertindustrien og vise en ny måde at drive brand på,” sagde Jen Rubio, da Fashion Forum mødte hende i København i forbindelse med lanceringen af brandets samarbejde med Pernille Teisbæk – et samarbejde, der ligeledes indkapsler brandets opskrift på succes: at målrette sine produkter og kommunikationen herom til forbrugerne gennem brugen af influencer markting.

Det er dog ikke kun Aways moderne og forbrugerorienterede forretningsstrategi, der har sikret dem endnu en investering i millionklassen. Også brandets konkrete resultater har vakt opmærksomhed hos de kapitalstærke investorer.

“Aways finansielle udvikling er niveauet over mange andre mærker. Siden min første investering har jeg set deres gennemsnitlige ordreværdi stige samt betydelig vækst i antallet af ordrer fra både nye og eksisterende kunder, alt imens købsomkostningerne falder,” siger Daniel Gulati, partner hos Comcast Ventures, i pressemeddelelsen.

Udover at udvikle forretningen globalt, vil Jen Rubio og Steph Korey også benytte den nye kapitalindsprøjtning til at skabe 249 nye jobs i løbet af de næste fem år samt åbne et nyt på 56.000 kvadratmeter stort hovedkontor i New York.