Ungt urmærke får millioninvestering til vækst
About Vintage har fået ny investor, der skal bidrage med både kapital og viden. Henning Stæhr A/S har nemlig købt 25 procent af virksomheden til en valuering på et tocifret millionbeløb.Urmærket About Vintage har i løbet af sin korte levetid især gjort sig bemærket gennem deres ambitiøse Kickstarter-kampagne i 2017, hvor de to iværksættere Thomas Andersen og Sebastian Skov Regeser indsamlede lige under 600.000 kroner fra 158 såkaldte ’backers’.
Nu træder de ind i et nyt kapitel af deres hastigt voksende forretningsliv, der startede på en ferie i Caribien tilbage i 2014.
Sammen har de netop solgt 25 procent af virksomheden til en valuering på et tocifret millionbeløb til ur-distributøren Henning Stæhr A/S. Målet er, at Henning Stæhr A/S, der er en af Nordens førende leverandører af ure, skal være med til at sætte yderligere tempo på forretningen samt indfri målet om en kommende global vækst.
“Med Henning Stæhr i ryggen får vi tilført værdifuld viden om urbranchen, som er nøglen til at kunne lykkes med vores mål om gøre About Vintage til et mærke, man har lyst til at lade gå i arv.
Her giver Stæhr os et netværk af nye muligheder og en uvurderlig erfaring, som vil kunne flytte vores virksomhed på både det nordiske marked samt internationalt, hvor vi gerne vil positionere os endnu mere i de kommende år,” siger den ene del af About Vintage, Sebastian Skov Regeser, i en pressemeddelelse.
Et samarbejde, der bringer vækst
About Vintage har på få år etableret sig som et anerkendt urmærke, der årligt producerer mere end 10.000 ure, som i dag sælges i store dele af verden, herunder både USA, Korea, England, Japan og Frankrig. Det er da heller ikke uvant praksis for Thomas Andersen og Sebastian Skov Regeser at benytte eksterne investorer til at sætte gang i væksten.
“About Vintage har på få år vist, at de kan bringe noget nyt ind på urmarkedet. Thomas og Sebastian har opbygget en virksomhed, der allerede er etableret i det meste af verden, mensom både i design, egenskaber og historie har et stort potentiale. Vi tror på, at vi med vores erfaring og deres take på urbranchen kan skabe en endnu større succes,” siger Jacob Stæhr, chef for forretningsudvikling i Henning Stæhr A/S, i pressemeddelelsen.
Firmaet sælges i dag i store dele af verden, og har flagshipstore på Gothersgade i København.