Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
H&M Home
Alle nyheder, TENDENS

H&M satser på hologrammer og stemmeapps

Ved ugens Stockholm Fashion Tech Talks, præsenterede H&M Group to nye teknologitiltag, der skal bringe dem tættere på den unikke kundeoplevelse.
Ved ugens Stockholm Fashion Tech Talks, præsenterede H&M Group to nye teknologitiltag, der skal bringe dem tættere på den unikke kundeoplevelse.

Vanen tro går den svenske kæmpekoncern i forreste linje i modeverdenens teknologiudvikling. Med det moderne menneskes mobilvaner i fokus, har de i samarbejde med Google udviklet en stemme-app til deres Home-linje samt en hologram-feature til deres undermærke Monki.

“I H&M Group arbejder vi hele tiden på at skabe unikke kundeoplevelser. Modeindustrien er en flygtig størrelse, og derfor spiller teknologi en stor rolle i at tilpasse sig det evigt ændrende samfund, vi lever i,” fortæller Elin Frendberg fra H&M Groups business development-team i en pressemeddelelse.

Den Google-udviklede H&M Home Stylist er en stemmeapplikation, der tilbyder stylingråd, moodboards og inspiration til hjemmets indretning. Appen bruges gennem Google Assistant på telefonen, hvor en menneskestemme guider dig gennem dine forskellige muligheder og tilbyder råd og idéer.

For Monki har H&M desuden samarbejdet med de britiske hologrameksperter fra HoloMe om at udvikle en fuldstørrelses hologramoplevelse af mærkets tøj. Man vil igen skulle bruge sin telefon for at få glæde af denne såkaldte augmented reality-oplevelse, og få en detaljeret oplevelse af tøjet i den faktiske størrelse, som havde man det med sig i prøverummet.

“De to tiltag er eksempler på den innovative teknologi, der indtræder i vores branche. Vi er glade for og stolte over, at vi snart kan udgive vores første stemmestylist til H&M Home, og desuden give vores Monki-kunder muligheden for at udforske en unik hologram-oplevelse,” siger Elin Frendberg.

Tidligere har Burberry lanceret deres bud på augmented reality-oplevelsen, ligesom GAP i 2017 præsenterede et såkaldt digitalt prøverum, hvori kunder kunne prøve tøj uden at sætte fod i et prøverum.

H&M Group er umiddelbart efter lanceringen begyndt at teste de to teknologier i samarbejde med deres kunder.