Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

High-performance sportsmærke i nordisk ekspansion

Det australsk-baserede sportsmærke 2XU åbner det nordisk datterselskab 2XU Nordics, som led i en større nordiske satsning.
Det australsk-baserede sportsmærke 2XU åbner det nordisk datterselskab 2XU Nordics, som led i en større nordiske satsning.

Sportsmærket 2XU har fart på ude i verden – og nu også i Danmark. Datterselskabet 2XU Nordics er en realitet, som skal udbrede det australsk-baserede sportsmærkes fokus på kompression- og high-performance sportstøj på det nordiske marked.

2XU (udtales Two times you) blev etableret i Australien af den tidligere professionelle triatlet Jamie Hunt fra New Zealand sammen med to erfarne partnere for 14 år siden. Siden har firmaet vokset støt og udvidet til flere end 50 lande på verdensplan med datterselskaber i Storbritannien, Nordamerika, Japan – og nu Norden, hvilket ikke er tilfældigt.

“Der er høj efterspørgsel på kvalitetssportstøj på det nordiske marked som følge af forbrugernes aktive livsstil og påskønnelse af kvalitetsmærker,” forklarer Global CEO for 2XU, Paul Higgins i pressemeddelelsen og bakkes op af Ellen Sørum, der netop er udnævnt til General Manager i Norden:

“I de nordiske lande finder man de mest fysisk aktive forbrugere i Europa, og det er en spændende mulighed at skulle lede det nye 2XU Nordics-hold i den næste fase,” siger hun og understreger at de samtidig vil investere i brand- og trade-marketing på de nordiske markeder for at fremme salget yderligere.

Brandets kompressionstøj er udviklet og testet i samarbejde med blandt andet sportsforskere og brancheeksperter, hvilket gør mærket populært blandt en række af verdens førende sportsudøvere. Deres viden og resultater er i øvrigt støttet af blandt andet af Australian Institute of Sport ligesom de senest har konsulteret Kanye Wests Yeezy designteam i udviklingen af tekstiler.

Det nordiske hovedkvarter vil være i Olso, mens der åbnes regionale kontorer i de resterende nordiske lande.