Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: Ganni og Rains i internationale samarbejder, mode der hylder kvinder og velgørende mode fra Balenciaga.Meget mere Fisketorv
Det danske storcenter, Fisketorvet, der er placeret på Vesterbro i København, skal efter 17 års levetid udvides. De franske ejere, Unibail-R Odamco, har netop annonceret nye byggeplaner, der betyder, at storcentret tilføjer ekstra 17.000 kvadratmeter og dermed fordobler sin størrelse. Udover den størrelsesmæssige opgradering vil Fisketorvet også få en skønhedsmæssig overhaling. Planerne kommer i kølvandet på en større renovering af området omkring Dybbølsbro, hvor blandt andet en ny IKEA også vil se dagens lys.
Ganni går internationalt
Der er fart på Ganni. Brandet har netop annonceret en helt ny denim-kollektion i samarbejde med netbutikken Net-a-Porter. Kollektionen er en forlængelse af brandets eksisterende ready-to-wear- og accessories-linjer og er skabt i samarbejde med denimeksperterne fra svenske Magniberg.
Kollektionen kan købes fra den 23. marts via Net-a-Porter og på Gannis egen webshop samt i udvalgte Ganni-butikker.
Vans og Rains samarbejder på ny
Endnu engang løfter sneakergiganten Vans og det fremadstormende regntøjsmærke Rains sløret for et samarbejde. Inspirationen bag kollektionen er denne gang det industrielle landskab omkring Refshaleøen i København og er en hybrid mellem de to mærkers største styrker: Vans’ klassiske sneakersilhuet og Rains’ karakteristiske vandtætte materiale og rene design.
Kollektionen er tilgængelig på Vans’ hjemmeside fra den 16. marts 2018.
Kvindehelte
I anledning af Kvindernes Internationale Kampdag i går fejrer & Other Stories femåret for åbningen af deres første butik i København. Det gør de med en kampagne, der omfavner personlig stil, og brandet har bedt syv kvinder fra henholdsvis Paris, Stockholm og Los Angeles om at style sig selv i deres favoritstyles fra & Other Stories.
Kampagnen kan opleves på & Other Stories egen hjemmeside.
Velgørende mode
Balenciaga, anført af tidens måske mest omtalte designer Demna Gvasalia, præsenterede i den netop overståede parisiske modeuge et samarbejde med World Food Programme. Med sloganet “Saving Lives, Changing Lives” printet på brandets tøj, går Balenciaga i fodsporene på en stribe internationale modehuse, der bruger deres platform og magt til at sætte fokus på socialt ansvar. Konkret betyder det, at hver gang et “Saving Lives, Changing Lives”-print sælges, doneres penge til hungersnødsudsatte. Salget af en Balenciaga-windbreaker vil for eksempel kunne finansiere køkkenudstyr til 100 familier.