Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

“Vi vil opdyrke nye PR-markeder”

Efter ti års samarbejde om de nordiske markeder splitter Mildh Press op. Fremadrettet vil Helena Mildh køre bureauet videre i Sverige og Norge, mens Henrik Nielsen vil varetage de danske kunder under det nye navn devote agency.
Efter ti års samarbejde om de nordiske markeder splitter Mildh Press op. Fremadrettet vil Helena Mildh køre bureauet videre i Sverige og Norge, mens Henrik Nielsen vil varetage de danske kunder under det nye navn devote agency.

I ti år har Henrik Nielsen og Helene Mildh kørt et partnerskab om PR-bureauet Mildh Press ApS. Men nu ændres fokus for det rutinerede makkerpar, der med etableringen af devote agency fremadrettet overtager styringen af hver deres virksomhed. Den nye konstellation betyder, at de to for fremtiden kan købe og levere ydelser for hinanden på tværs af markeder og derved fastholde deres tætte samarbejde.

“Med etableringen af devote vil vi positionere os på en ny måde ved at gå ud og opdyrke et nyt marked for PR. Vi tager selvfølgelig mange af de ting, som Mildh Press er kendt for – som det høje serviceniveau og diversitet i vores brandportefølje – med over i devote,” fortæller Henrik Nielsen om det nye koncept og uddyber:

“Men jeg ryster også posen og tager skyklapperne af. Vi vil gerne bredere ud og på længere sigt komme ind i andre brancher som tilføjelse til mode, skønhed og livsstil, der har været fokus indtil nu. Vi vil undersøge, hvor vores kompetencer – i brancher og hos brands, der ikke umiddelbart tænker PR-løsninger ind i deres markedsføringsplaner – bedst kan udnyttes. Det vil sige, at vi vil at positionere brands på andre værdier end de coorporate,” fortæller han videre.

Henrik Nielsen melder samtidig om mange forandringer for PR-branchen, hvorfor en gentænkning af hvad PR indebærer er højt på hans dagsorden.

“Vi er udfordret af, at man som brand ikke nødvendigvis vælger at samarbejde med et PR-bureau i dag. Flere og flere modebrands laver opgaverne in-house og vælger derfor helt PR-bureauer fra. Samtidig ser vi også, at printmedier lukker og alt bliver mere digitalt – en forandring, vi arbejder kontinuerligt på gennem et stærkt netværk af influencere, men også med en proaktiv tilgang til denne udvikling. Vi skal altid give vores brands en berettigelse i at have os som samarbejdspartnere, og netop derfor undersøger vi, hvilken vej branchen skal udvikle sig, for at kunne tilbyde dette,” siger han afslutningsvist.

Det danske team vil forblive uændret under Henrik Nielsens tøjler, ligesom de danske kunder i Mildh Press fortsætter hos devote agency.