Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: Birger Christensen lancerer nyt website, Pieces prøver kræfter med interiør og Michael Kors hopper på nej tak til pels-toget.Nyt hjem
Birger Christensen har netop åbnet de virtuelle døre til deres helt nye og relancerede webshop. Webshoppen vil indeholde alt fra pelsdesign til japanske street style-magasiner, og afspejler virksomhedens nye ledelse og overordnede udvikling af både virksomhed og butik, der har forløbet de sidste par år.
Et farvel
2017 har været året, hvor mange af de store internationale modehuse har sagt farvel og tak til flere ledende stillinger og velkommen til flere nye. I denne uge kom turen til Jonathan Saunders, som har opsagt sin rolle som kreativ direktør hos Diane von Furstenberg med øjebliklig virkning. Designeren, der kun har siddet i stolen siden maj 2016, havde eftersigende flere sammenstød med stifter Diane von Furstenberg, der ligger navn til huset, men om det er årsagen til hans farvel, er uvist.
Endnu mere rotation
I denne uge kom nyheden, at Diesels kreative direktør gennem næsten fem år, Nicola Formichetti, forlader brandet. Den kreative direktør indtrådte stillingen i 2013, som husets første af sin slags, men da hans kontrakt udløber ved udgangen af året, tyder det på et venskabeligt farvel. Stifteren af Diesel, Renzo Russo, har endnu ikke udråbt en efterkommer og overvejer eftersigende at nytænke designafdelingen, sådan at der fremover muligvis ikke skal sidde en kreativ direktør i front.
Nej tak til pels
Det er ikke mere end to måneder siden, at Gucci officielt droppede pels – en nyhed, der skabte alvorlige ringe i vandet, både i medierne, hos pelsavlerne og hos ligesindede luksusbrands. I fredags kom nyheden, at Michael Kors har valgt at følge trop og ligeledes bandlyse det bløde materiale på tværs af de kreative afdelinger, også i Jimmy Choo, som Michael Kors overtog i juli. Materialet vil blive udfaset i fremtidige kollektioner og forventes at være endegyldigt ude af koncernen i slutningen af december 2018.