Facebook Abonnér
16:55
|
18.01.2018
Shoe the bear

Ny Head of Design hos SHOE THE BEAR

Det danske skomærke opruster på designfronten og henter Nhallely Gustafsson fra ECCO.

| Navne | af Marlene Toldbod

Nhallely Gustafsson er netop blevet ansat som Head of Design for SHOE THE BEAR. Hun kommer fra fem år hos ECCO, hvor hun forlod en stilling som Ladies Designer i deres Design Lab. Før ECCO arbejdede hun blandt andet en årrække hos Henrik Vibskov og hos det London-baserede Preen by Thornton and Bregazzi, og det er netop det mix, der gjorde at SHOE THE BEAR ikke var i tvivl om, at hun var den rette til jobbet.

”Vi er ovenud begejstrede for at få Nhallely ombord. Vi har gennem det sidste år været på udkig efter en ny Head of Design til at overtage rollen fra medejer og kreativ direktør Jakob Fuglsang. Det var enormt vigtigt for os, at denne person skulle flytte os til næste niveau både på design- og komfortfronten, og der findes ikke mange designere i Danmark, som har den nødvendige erfaring med sko og samtidig har en stærk international designprofil. Derfor havde vi også flere samtaler med udenlandske skodesignere, og i sidste ende stod Nhallely som det absolut stærkeste kort,” siger Thomas Frederiksen, administrerende direktør og medejer i SHOE THE BEAR.

SHOE THE BEAR, som har 10 års jubilæum i år, har igennem de tre sidste år haft fart på væksten. SHOE THE BEAR modtog i november deres fjerde Gazelle-pris i træk, og brandet sælges i 20 lande verden over.

”Vi er kommet langt, og det er vi glade for. Men vores ambitionsniveau er langt større, end hvor vi er i dag. Til dette kræver det at få de absolut bedste mennesker ombord. Vi har et stort fokus på at folk skal købe SHOE THE BEAR på grund af design, men komme tilbage på grund af komforten. Og her kommer Nhallely til at være med til at tage os til et nyt niveau,” lyder det videre fra Thomas Frederiksen.

Nhallely Gustafsson havde egentlig ikke planer om at skulle skifte job, fortæller hun.

”Men da jeg talte med SHOE THE BEAR blev jeg med det samme forelsket i firmaet, og menneskene bag det. Det føltes som familie med det samme. Der er et helt andet tempo, og mange nye udfordringer ved set-uppet i et mindre firma, og det er jeg vild med. Mit mål er at føre vores stærke visuelle profil videre, og skabe gode kollektioner med veldesignede, komfortable produkter. Jeg er en kæmpe footwear-nørd, og mit hjerte ligger i produktet og det tekniske omkring dem. Så mit mål er, at folk skal kunne se og mærke den passion og kærlighed, der er lagt i produkterne,” siger hun.

Nhallely Gustafsson er netop tiltrådt sin nye rolle.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev