Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne, Udland

LVMH laver omfattende rotationer i ledelsen

Luksusimperiet har foretaget store interne ændringer i ledelsesstrukturen, hvilket betyder ny CEO til både Dior, Fendi og koncernens egen modeafdeling.
Luksusimperiet har foretaget store interne ændringer i ledelsesstrukturen, hvilket betyder ny CEO til både Dior, Fendi og koncernens egen modeafdeling.

LVMH har netop løftet sløret for det, der måske er den mest omfattende ledelsesrotation i modebranchen i flere år. Det franske luksusimperie har nemlig annonceret, at flere ledende profiler skal bytte eller skifte plads med hinanden, hvilket skal ske både på koncernniveau, men også ude i de enkelte tilknyttede modehuse. Det skriver Business of Fashion.

Mere præcist vil den nu forhenværende administrerende direktør og formand for LVMH Fashion Group, Pierre-Yves Roussel, skifte rolle fra januar 2018. Fremover skal han agere specialrådgiver for Bernard Arnault, administrerende direktør og formand for moderkoncernen LVMH Group. Til at overtage rollen som CEO og formand for koncernens modeafdeling, vil nuværende CEO for Christian Dior Couture, Sidney Toledano, træde til. Hans rolle hos Dior vil derimod blive erstattet af Pietro Beccari, der lige nu sidder i direktørstolen hos Fendi. Hvem der overtager efter ham, er endnu uvist. 

Nye tider
Den store ledelsesrotation vidner om nye tider hos LVMH, ikke mindst for brandet Dior, der med sin nye CEO Pietro Beccari går ind i en ny æra. Det fortæller Bernard Arnault til Business of Fashion:

“Han bliver en fremragende leder for Dior og vil sikre brandet stadig større succes i fremtiden,” siger han.

Pietro Beccari skal fremover arbejde tæt sammen med Diors kreative direktør, Maria Grazia Chiuri, hvilket han har store forventninger til.

​“Vi har god kemi, hvilket jeg håber kan være med til at skabe den kontakt, som er nødvendig for brandets performance. Jeg tror på, at forholdet mellem kreativ direktør og CEO skal fungere, hvis virksomheden skal fungere. Det at vi begge er italienere og at vi begge har erfaring fra Fendi, kan være med til at gøre det nemmere for os,” lyder det fra den nye frontfigur for Dior.

Fremover skal ledere fra både Céline, Givenchy, Loewe, Pucci, Kenzo, Marc Jacobs, Rossi Moda og Nicholas Kirkwood rapportere direkte til Sidney Toledan, som har været i Dior siden 1998 og som nu er indsat som øverste chef i LVMH-koncernens modeafdeling.

“Sidney Toledano er drivkraften bag Christian Dior Coutures store internationale succes. I løbet af de sidste 25 år har han udført et fremragende stykke arbejde med at udvikle brandet og promovere dets elegance og moderne udtryk via sit talentfulde team af designere,” fortæller Bernard Arnault videre.

Hans nye specialrådgiver, Pierre-Yves Roussel, har været i koncernen siden 2004, hvor han blev forfremmet til CEO for LVMH Fashion Group i 2016.

”Takket være hans lederskab har LMVH Fashion Groups brands opnået stor succes over de sidste 10 år. Han har især spillet en vigtig rolle i udvælgelsen af det bedste kreative talent og i at indføre innovative strategier og hårdtarbejdende teams inden for de respektive modehuse,” siger Bernard Arnault til Business of Fashion om Pierre-Yves Roussel, hvis nye rolle vil indebære flere nye ansvarsområder – hvordan den præcise jobbeskrivelse lyder er dog endnu ikke offentliggjort.