Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MODEUGE

Zalando indtager Papirhallen

Den tyske onlinegigant og Copenhagen Fashion Week inviterer alle interesserede til at deltage i en dag i modens tegn, der både byder på snak med erfarne branchefor og modeshows.
Den tyske onlinegigant og Copenhagen Fashion Week inviterer alle interesserede til at deltage i en dag i modens tegn, der både byder på snak med erfarne branchefor og modeshows.

Nordens største modeuge, Copenhagen Fashion Week, arbejder kontinuerligt med at integrere København og byens borgere i festlighederne. Derfor har CFW denne sæson indgået et samarbejde med online modegigant, Zalando, om at skabe et åbent modeuge-univers, kaldet Zalando Studios x Copenhagen Fashion Week.

Arrangementet, som foregår i Papirhallen i morgen, er et én-dagsevent, hvor forbrugere og andre modeinteresserede, kan opleve paneldebatter og trend-talks og høre en række designere, redaktører, modeeksperter og stilikoner fortælle om skandinavisk modedesign og om deres arbejde i branchen. Derudover vil der til samme event også blive afholdt CFW’s talentscene – et show, der giver deltagere en sjælden mulighed for at opleve en bid af den officielle showkalender på første række.

Formålet med samarbejdet er nemlig at bringe den lukkede del af modeugen tættere på forbrugeren – og det er noget, som både Copenhagen Fashion Week og Zalando ser fordel i.

Læs med nedenfor, hvor Kenneth Melchior, Country Manager for Zalando Danmark, fortæller om deres grundlag og forventninger til samarbejdet.

Hvorfor er Zalando interesseret i at samarbejde med Copenhagen Fashion week?
Vi er meget glade for samarbejdet med Copenhagen Fashion Week, fordi det giver os muligheden for at gøre modeugen mere tilgængelig for vores danske kunder. Fordi hele byen involveres i modeugen, ved alle folk allerede i forvejen, hvornår det sker, men nu får de også mulighed for selv at være med. CFW er meget unikke, idet de netop har fokus på at kombinere både industri og forbrugere.

Hvad er Zalandos motivation for at være vært på en åben forbrugerfest til Nordens største modeuge?
At åbne modescenen for forbrugerne, er en vigtig del af vores strategi. Derfor fokuserer vi på at engagere og inkludere forbrugerne, hvilket også er fokus for vores kommende Bread & Butter-festival i Berlin til september, hvor en række skandinaviske og danske brands vil være til stede.

Hvad håber du på at opnå med Zalando Studios x Copenhagen Fashion Week?
Vi har inviteret både redaktører, influencere og modeeksperter til at snakke, og afholder desuden en udstilling, som er kurateret af Malene Malling. Vores ønske er, at vores gæster får en god dag, og at de kan gå hjem med en masse ny indsigt i modeverdenen.

Hvad kan Zalando bidrage med som brand til CFW?
Vi kan tilbyde en platform, som bringer forbrugere og brands sammen, og som indeholder en bred portefølje af brands, både high-end og high street, nye og gamle, samt alt det bedste Skandinavien har at byde på.