Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Ny strategi for Only

Bestseller-brandet fremlægger en aggressiv strategi for fremtidig vækst af deres globale retailposition.
Bestseller-brandet fremlægger en aggressiv strategi for fremtidig vækst af deres globale retailposition.

Anders Holch Povlsen har, på vegne af Bestseller A/S, opkøbt 110 tyske butikker af butiksselskabet Bestseller Retail Europe (BRE), som han ejer sammen med direktør, Finn Poulsen. Købet er er lavet for et trecifret millionbeløb. Det skriver Børsen.

De 110 butikker, som nu bliver flyttet over i Bestseller A/S, varetager mærkerne Jack & Jones og Vero Moda. Det betyder, at BRE med Finn Poulsen i front, fremover udelukkende skal fokusere på Only-brandet, hvilket selskabet allerede administrerer 400 butikker for. Derudover er Finn Poulsen i forvejen også chef for Only, hvorfor han nu har ansvaret for hele Only-kæden.

Ambitiøs vækstplan
Opkøbet skal, udover at organisere Only-brandet som en vertikal kæde med én chef, også fungere som et kapitalindskud til BRE, så selskabet kan realisere en ambitiøs vækststrategi.

BRE har nemlig planer om, at de nuværende 400 Only-butikker som selskabet nu er indehaver af, skal ekspandere til 1000 i 2020. Det betyder altså, at der skal åbnes 600 nye butikker i løbet af de næste par år.

Finn Poulsen har de sidste 12 måneder stået bag åbningen af 140 Only-butikker, og har planer om at åbne 150 i det kommende regnskabsår. Ifølge Børsen, har Bestseller desuden fremtidige planer om at etablere både Jack & Jones og Vero Moda under én chef på samme måde, som netop nu er tilfældet med Only.