Facebook Abonnér
17:13
|
25.09.2017
Claus Sørensen Hummel Foto: Pressefoto.

Ny salgsdirektør i hummel: ”Jeg skal ud at møde vores kunder”

Claus Lyngholm Sørensen er ny salgsdirektør i hummel og skal sikre vækst på kernemarkeder i Norden samt Tyskland, Østrig og Schweiz.

| Job Navne | af Marlene Toldbod

Som sidste led i en ny ledelsesstruktur, blev Claus Lyngholm Sørensen i dag præsenteret på hovedkvarteret i Aarhus for de ca. 130 hummel-medarbejdere, som er hans nye kollegaer. Claus Lyngholm Sørensen kommer fra en stilling som Head of Sales og partner i Minimum, hvor han siden 2008 har stået i spidsen for en mangedobling af det globale salg. Hos hummel skal han styrke væksten i kernemarkederne og intensivere den tætte dialog med kunderne.

Det er en glad og spændt salgsdirektør, som Fashion Forum netop har talt med.

”hummel er en rigtig spændende virksomhed med et internationalt brand og store muligheder for vækst. Brandet har et helt unikt dna, som jeg tror mange andre brands vil ønske, at de havde,” siger Claus Lyngholm Sørensen om hvorfor stillingen er et ønskejob.

Ligeledes er Christian Stadil, bestyrelsesformand og ejer af hummel, ikke i tvivl om at Claus Lyngholm Sørensen er den helt rette mand til opgaven:

“Vi er super stolte over, at Claus nu er en del af hummel-holdet og skal lede vores nordiske og centraleuropæiske salgsaktiviteter ind i den næste æra. Claus har gennem en årrække bevist, at han kan skabe målbar vækst, online såvel som offline, og i særdeleshed i Norden og Tyskland. I disse markeder har vi de seneste år set en nedgang i omsætning og indtjening, hvorfor det er Claus’ førsteprioritet at rette op på. En opgave jeg er overbevist om, at han kan løse.”

Claus Lyngholm Sørensen fortæller, at han vil bruge sin første måned på at lære holdet i Aarhus at kende, lige som han kommer til at befinde sig meget i tyske, og stifte bekendtskab med hummels afdelinger dernede. For som Christian Stadil nævner, så skal Claus Lyngholm Sørensen være med til puste liv i nogle lidt trætte markeder.

”Det er vigtig for mig at snakke med teamsene, og høre hvor de synes, vi skal have fokus. Så skal jeg fremfor alt snakke med vores kunder, for det er dem, vi lever af. Helt lavpraktisk om, hvor skal vi sætte ind, hvis vi skal forbedre os på nogle områder. Så vil jeg have fokus på at øge samhandlen med kunderne, for at få det maksimale ud af relationen,” afslutter Claus Lyngholm Sørensen, om hvordan han kommer til at gå til opgaven, der venter ham.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev