Facebook Abonnér
07:07
|
15.12.2017
Triumph Liv Tyler Foto: PR

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Veras udvider konceptet, Anna Wintour får en forside og det samme gør flere danske modeller i udlandet.

| Kultur | af Karoline Kaae Svendsen

Deleøkonomi: Veras Market udvider konceptet, således at genbrugstøjmarkedet afholdes dobbelt så tit – hver anden uge, frem for en gang om måneden. En ekstra tilføjelse til konceptet er derudover, at alt det tøj, som standholderne ikke får solgt, vil Veras opkøbe og kvitterer med point til den online eller fysiske butik. Webmagasinet Sustain Daily og Veras vil sammen i løbet af foråret afholde workshops og trendseminarer med bæredygtighed som omdrejningspunkt.

Forsidemodeller: Både koreanske og britiske Vogue har til deres maj-nummer valgt danske modeller, og Freja Beha og Frederikke Sofie repræsenterer Danmark på bedste vis på forsiderne af de to internationale modemagasiner.

PR: Pressedagene er i fuld gang, og hos Samira Kudsk PR er Part Two fremover til at finde på bøjlerne i showroomet og i billedbanken.

Hæderspris: I 90’erne høstede hun priser sammen med popgruppen Spice Girls, men den tid er forbi, og i denne uge opnåede Victoria Beckham det ypperste, man kan som brite: Victoria blev af Prins William hædret med en orden for hendes arbejde for modeindustrien.

Børnetøj: Hvis budgettet tillader det, kan dine børn løbe rundt og lege i Givenchy-tøj. Det franske modehus har netop offentliggjort, at de lancerer en børnetøjskollektion til børn fra 0 til 12 år, der består af denim, joggingbukser, sweatre og t-shirts.

USA: Business of Fashion har de sidste par dage teaset på Instagram for, hvem der vil pryde deres næste og niende printudgave. Med ”America” som overskrift, er det (selvfølgelig) dronningen af amerikansk mode, nemlig Anna Wintour, der er valgt som forsidemodel – iført sine ikoniske solbriller med det amerikanske flag i baggrunden.

Kampagnemodel: Liv Tyler er nyt ansigt for Triumph Essence, og på den anden side af kameraet står modefotografen, Rankin. Kampagnen skydes i gang til oktober, og vil køre samtidig med lanceringen af den globale Triumph-kampagne, “Find the One for Every You”.

Køkkenudstyr: Dolce & Gabbana har i deres seneste shows hyldet den italienske kvinde og mødre, og når de i fremtiden skal kokkerere, kan de blende, riste brød samt skænke og brygge kaffe af SMEG-køkkenprodukter dekoreret af Dolce & Gabbana.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev