Facebook Abonnér
21:35
|
23.08.2017
SuziChristoffersen

DAFI Tuesday: Bæredygtighed kan godt være overskueligt

Kom med, når Suzi Christoffersen og DAFI Tuesday giver en introduktion til bæredygtighed for nystartede virksomheder, der gerne vil inkorporere det i deres produktionskæde.

| CSR | af Sofie Ringtved Jensen

Tirsdag den 25. april er det materiale- og bæredygtighedsekspert, Suzi Christoffersen, som taler til DAFI Tuesday om hvordan modevirksomheder kan kvalitetssikre deres produktion og dermed gøre den mere bæredygtig.

”Formålet med foredraget er at bidrage med inspiration og retningslinjer til, hvad man som minimum skal tage højde for i sin opstartsvirksomhed, hvis man vil tage de bedst mulige valg, både for sin egen virksomhed, men også for samfundet og miljøet,” fortæller Suzi Christoffersen.

Hun er grundlæggeren af Closed Loop og har stor erfaring med bæredygtige materialer og fiberstrategier i sit arbejde som konsulent for forskellige nationale og internationale virksomheder. Derudover har Suzi Christoffersen været med til at etablere DAFIs Fabric Source, Nordens største bæredygtige materialebibliotek.

”Når der er besøgende i materialebiblioteket, og jeg snakker om eksempelvis kemikaliesikring eller Code of Conduct, oplever jeg tit, at folk bliver lidt opgivende, fordi de simpelthen ikke ved, hvor de skal starte, og det kan jeg godt forstå – det kan være en jungle at finde rundt i,” siger Suzi Christoffersen, som derfor gerne vil hjælpe virksomheder med at implementere den bæredygtige tilgang, som en inkorporeret del af rygraden i hele forretningen.

”Det handler om alt fra sikring af kemikalier til kvalitet, og hertil er det vigtigt at man etablerer en god samarbejdsaftale med sin leverandør. Man kan have det skønneste produkt, men hvis man ikke en klar aftale med leverandøren, kan det gå rigtig galt, og det er super ærgerligt,” siger Suzi Christoffersen, og fortsætter:

”For eksempel er kemikaliehåndtering et overset område, selvom der faktisk er en lovgivning, som skal overholdes. Ansvaret ligger hos det enkelte brand, og ikke hos leverandørerne, og derfor er det en rigtig god idé, at have helt styr på det område.”

Suzi Christoffersen vil komme ind på forskellige områder til næste DAFI Tuesday, blandt andet:

  1. Hvordan man finder inspiration til at komme godt i gang
  2. En række konkrete retningslinjer og styringsredskaber
  3. Indsigt i den mere langsigtede retning, som modebranchen bevæger sig mod, i forhold til bæredygtighed

Læs mere om arrangementet, samt hvordan du tilmelder dig, her.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev