Facebook Abonnér
21:23
|
29.04.2017
petit nord Foto: Petit Nord

Nye Petit Nord-ejere vil digitalisere brandet

Nadia og Christian Dolmark-Drejer skal videreføre Petit Nord, og det indebærer at modernisere virksomheden og komme tilbage på messer.

| Navne Strategi Økonomi | af Karoline Kaae Svendsen

I 1998 stiftede designer Jane D. Larsen børnetøjsmærket, Petit Nord, og her 19 år efter skifter virksomheden ejer. Nadia og Christian Dolmark-Drejer overtog 4. april Petit Nord, og Jane D. Larsen vil de næste 12 måneder være tilknyttet virksomheden på en konsulentaftale for at sikre en gnidningsfri overlevering af viden, kunder og forretningsforbindelser.

”Jeg er lykkelig over at have fundet nye ejere, der har lysten, viljen og styrken til at videreføre og udvikle Petit Nord-mærket. I en verden hvor fokus på kvalitetsprodukter til børn stadig bliver større, vil Nadia og Christian kunne forløse det fulde potentiale i mærket,” siger Jane D. Larsen.

Nadia og Christian Dolmark-Drejer har deres erfaring fra Dubai, hvor de i fem år arbejdede som ledere af en mellemstor virksomhed, der designede og byggede kontorer.

”I Dubai formåede vi at lave en turn-around med den virksomhed, som vi overtog i tiden efter finanskrisen. Den erfaring og viden, vi har fået om design og virksomhedsdrift, vil vi bruge i det videre arbejde med Petit Nord,” siger Petit Nords nye ejer, Christian Dolmark-Drejer.

Da parret for to år siden flyttede tilbage til Danmark, var de på udkig efter muligheder for at investere i modebranchen, og de havde i forvejen et godt øje til Petit Nord:

”Jeg blev gjort opmærksom på, at Petit Nord var til salg gennem ejeren af den butik, hvor jeg jævnligt køber sko og tøj til vores to børn. Jeg blev straks grebet af idéen om at videreføre Petit Nord-mærket,” siger Nadia Dolmark-Drejer.

Fysisk og online tilstedeværelse
Petit Nord har gennem årene udviklet sig til at være et højt profileret børneskomærke i Europa, der blandt andet forhandles i Bonton og Le Bon Marché i Paris, Barneys New York og Isetan i Tokyo.

”Det er vigtigt for os at holde fast i værdierne, det stærke navn og den høje kvalitet, som Petit Nords produkter har. De fremtidige produkter vil være vores finjusteringer af de designs, som Jane D. Larsen har udviklet gennem næsten 20 år,” siger Christian Dolmark-Drejer om det forestående arbejde med brandet.

På et virksomhedsplan skal Petit Nord moderniseres og digitaliseres, og en del af den strategi betyder større fysisk og onlinetilstedeværelse:

”For at være en moderne virksomhed i dag, er det afgørende at være tilstede på sociale medier – set i lyset af, at det har potentiale til at øge omsætningen og indtjeningen. Samtidig skal vi have Petit Nord tilbage på messerne, og vi har derfor tilmeldt os CIFF under den danske modeuge og Playtime i Paris – det giver os noget tid til blandt andet at få opbygget et website,” siger han og fortsætter:

”Jane har gjort et kæmpe stykke arbejde med at opbygge et stærkt brand, men det sætter selvfølgelig nogle begrænsninger at være ene kvinde. Med flere hænder kan vi derfor kommunikere til endnu flere og nå bredere ud med historien om Petit Nord,” siger Christian Dolmark-Drejer afslutningsvist.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev