Facebook Abonnér
03:58
|
29.06.2017
pixi

Pixi Agency vil specialisere sig i børneuniverset

Sarah Kirkemann og Rikke Marie Andersen står bag det nyetablerede bureau, og ser store fordele i at fokusere på et nichemarked og agere bindeled imellem influencers og brands.

| Navne Strategi | af Sofie Ringtved Jensen

Pixi Agency er navnet på et nyetableret dansk influencer marketingbureau med showroom og kontor på Østerbro. Bureauet har speciale i børnetøj, børneinteriør og legetøj, og vil hjælpe brands med at markedsføre sig mere specifikt til de rette forbrugere.

”Vi synes, der er et behov for at højne kvaliteten og skabe mere originale indholdskampagner, hvis man vil vinde forbrugernes interesse. Som specialiseret bureau kan vi hjælpe både brands og influencers med at skabe en mere kreativ tilstedeværelse på de sociale medier,” siger Sarah Kirkemann og Rikke Marie Andersen og fortsætter:

”Familie- og livsstilskategorien er og bør behandles som en selvstændig niche. I dag er mange børnetøjsbrands spredt ud hos bureauer, der ikke er specialiserede,” forklarer de to stiftere, som især vil trække på influencers og bloggere i arbejdet med deres samarbejdspartnere:

”Influencer marketing var stærkt voksende i 2016, og alt tyder på at det kun bliver endnu større i 2017. Influencers er fantastiske til at skabe interesse og troværdighed for brands både på kort sigt og i et længere engageret ambassadør-forhold. På internationalt plan har 60% af alle mode- og skønhedsbrands allerede en influencer markting-strategi på plads, og børnebrands er det oplagte næste marked,” fortæller Sarah Kirkemann og Rikke Marie Andersen videre, som gerne vil hjælpe brands og influencers med at skære 35% af den tid, de ellers bruger på at kommunikere med hinanden.

Erfarne kommunikationsrådgivere
Pixi Agencys to stiftere er begge erfarne kommunikationsrådgivere. Sarah Kirkemann, Content Trend Manager, er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og Digital Kommunikation og har desuden selv været blogger, i perioden 2009-2015. Rikke Marie Andersen, Commercial Editor, er uddannet cand.comm. med speciale i digital brugeradfærd, og har erfaring med at etablere digitale universer for flere forskellige danske brands.

Meningen med deres nye bureau er, at Pixi Agency skal tilbyde specifik marketingshjælp, angående brands social medietilstedeværelse, på en måde, så deres kunder også kan have andre samarbejder eller aktiviteter kørende, med andre bureauer eller med internt ansatte.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev