Facebook Abonnér
18:14
|
25.05.2017
moss,collage,2

Moss Copenhagen satser internationalt

Kun ét år efter Moss Copenhagens konkurs og interne omstrukturering, er brandet klar med to nye butikker i Holland og Norge, som et led i en ny ekspansionsstrategi.

| Strategi Udland Økonomi | af Sofie Ringtved Jensen

Det danske modebrand Moss Copenhagen har netop offentliggjort, at de er klar til at satse på det internationale marked, og derfor har åbnet to nye butikker. Den 1. marts åbnede Moss Copenhagen dørene til deres første butik udenfor Danmarks grænser i Rotterdam, og kort tid efter fulgte den næste, den 10. marts i Steen and Strøm Department Store i Oslo.

De to butikker vil køres under navnet MSCH Copenhagen og er første skridt i Moss Copenhagens ekspansionsplan, der skal føre brandets design ud til endnu flere:

”Vi har i løbet af det seneste år oplevet en stor interesse fra udlandet, både på wholesale og fra potentielle franchisepartnere på vores mono brand-butikker. Samtidig er vi nu tilfredse med det antal butikker, vi har i Danmark. Derfor har beslutningen om at satse internationalt været relativt let,” siger international retail manager, Rasmus Skovsgaard, i en pressemeddelelse.

Stor oprydning
Det er ikke mere end et lille år siden, at Moss Copenhagen skiftede både ejer og ledelse, og selvom der er fremgang nu, har det ikke altid været en dans på roser for brandet. Ifølge administrerende direktør Anders Freund har tålmodigheden i den grad været på en prøve det seneste år:

”Det kom bag på os, hvor meget oprydning der var fra det gamle selskab. Vi har nok, når vi kigger tilbage, været lidt naive i vores tilgang til mange ting. Jeg vurderer, at vi i de første seks måneder brugte 60-70 procent af vores tid på at rydde op og få skabt et overblik over forretningen. Samtidig implementerede vi et helt nyt it-system på tværs af alle afdelinger, og det undervurderede vi nok også omfanget af,” siger Anders Freund i pressemeddelelsen og forklarer, at selvom der stadig er mange ting, de kunne gøre bedre, føler han efterhånden, at de er på rette vej.

Det er især udviklingen på wholesale-forretningen gået hurtigere end forventet.

”Vores varer sælges i dag i over 300 butikker i udlandet, og det havde vi ikke forventet på nuværende tidspunkt. Vi er meget opmærksomme på, hvordan vores brand performer hos alle vores kunder, og vi er meget opmærksomme på vores brand-DNA, når vi begynder på et nyt samarbejde med en kunde. Det er vigtigt for os at kigge på den lange bane, og at vi kan være stolte over placeringen af vores brand hos vores forskellige samarbejdspartnere,” siger sales manager, Kristine Ruglykke, i pressemeddelelsen.

Nye markeder på vej
Moss Copenhagen har desuden flyttet en del af deres administration og lager til Vejle, hvilket har betydet, at der er kommet helt styr på logistikken, så det er muligt at levere den nødvendige service til kunderne i både Danmark, men også i udlandet.

Derfor er planen nu at udnytte denne udvikling og udvide forretningen på flere af de kerneområder, der ligger øverst på dagsordenen:

”Vi fokuserer på at skabe et godt wholesale-netværk og gode mono brand-butikker og så er e-commerce også enormt vigtig for os. Derfor åbner vi i løbet af dette halvår også op for levering fra vores webshop til op mod ti nye markeder,” lyder det fra Rasmus Skovsgaard i pressemeddelelsen.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev