Journals ambitioner rækker ud over Danmark
Det danske herretøjsbrand bruger lokale agenter, til at sikre en placering i de rigtige butikker verden over.Med basale værdier som ærlighed, at holde hvad man lover og overraske ved at gøre mere end forventet, lever Journal efter devisen ‘kvalitet frem for kvantitet’, fortæller medejer Jannik Heide, fra Revolver-messen i sidste uge.
Journal blev stiftet i 2012 og har brugt agenter helt fra starten, som en del af en bevidst distributionsstrategi, der skal sikre, at Journal er repræsenteret i de rigtige butikker.
“Vi ønsker ikke at ligge på de store, kommercielle webportaler, men prioriterer selvstændige butikker, som understøtter vores værdier. Når det så er sagt: Hvis man vil have et godt økonomisk fundament, for en forretning med et ambitionsniveau som vores, så er det ikke nok at være i Danmark”, siger Jannik Heide.
Nærhed til kunden
Til at starte med havde brandet én global agent, som åbnede vigtige døre, men hos Journal har man siden valgt, at agenterne skal være til stede lokalt.
“Vi tror på, at nærheden til kunderne er vigtig. Den opnår vi med de rigtige partnerskaber, og derfor har vi fokus på lokale agenter, der kan skabe relationer, som stemmer overens med vores værdier”, siger Jannik Heide.
Journal har nu fem agenter i USA, England, Tyskland, Benelux og Danmark. Agenterne har de fundet i deres netværk, og de er særligt udvalgt:
“Når vi laver et samarbejde med en agent, sikrer vi os, at relationen mellem os stikker dybere. Det skal være mennesker, som vi selv har lyst til at tilbringe tid sammen med. Det er vigtigt, at de har et særligt menneskesyn, så vi kan være sikre på, at de har en forståelse for Journals værdier,” siger Jannik Heide.
Tilbage i januar 2016 fortalte Jannik Heides forretningspartner og Journal-direktør, Ralf Leerskov, hvordan brandets tilgang har været til at komme ind på det amerikanske marked. Læs det her.