Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Jesper Høvring udvider med ready-to-wear

Vi kender ham for overdådige couture kjoler, men nu satser Jesper Høvring også på ready-to-wear, som ifølge designeren selv bliver mere og mere efterspurgt.
Vi kender ham for overdådige couture kjoler, men nu satser Jesper Høvring også på ready-to-wear, som ifølge designeren selv bliver mere og mere efterspurgt.

Jesper Høvring er veletableret på den danske modescene som ekspert i håndlavede kjolekreationer, men nu udvider designeren sin horisont, og lancerer en kollektion designet efter standardmål. Den nye kollektion, kaldet ‘H by Jesper Høvring’, vil udkomme to gange årligt, og er et forsøg på at møde en stigende efterspørgsel på ready-to-wear:

”Vi oplever en stigende interesse fra kunder, som skal bruge en kjole nu og her. De kan måske ikke overskue at få skræddersyet noget, eller måske har de ikke tiden – det er en lang proces, da vi syer alting fra bunden. Så det er for at møde en efterspørgsel, som vi oplever, men det er også for at vise, at vi kan noget andet,” siger Jesper Høvring, og fortsætter:

”Rent strategisk er vores ønske, at udvide forretningen. Jeg står selv personligt for alle kunder af vores couture, og sådan skal det selvfølgelig være med den slags designarbejde, men vi vil også gerne lavet noget andet – det er sjovt at lave noget andet. Jeg synes, vi mangler noget, fordi der også er mange kunder, der efterspørger en pæn kjole til en fest, som ikke koster 30 tusinde kroner.”

Den nye kollektion vil bestå af 20 designs, som – ifølge Jesper Høvring – ikke vil gå på kompromis med den klassiske og tidløse signatur:

”Jeg har sagt mange gange før, at jeg ikke laver mode. Det bliver den her kollektion heller ikke som sådan, den bliver mere festlig. Men med det sagt, så følger vi naturligvis modens strømninger, og det nye tøj bliver helt sikkert mere mode end vores couture,” fortæller Jesper Høvring.

Ny CEO og medejer
Den nye linje kommer i forlængelse af virksomhedens nye ledelsesstruktur, hvor Jesper Høvring har fået en ny medejer af sin virksomhed. Den 1. juni 2016 købte Camilla Liedner halvdelen af forretningen, og har det sidste halve år været direktør og partner, på lige fod med designeren selv.

Camilla har dog været i virksomheden i halvandet år forinden, og de to er altså ikke fremmede for hinanden. Men nu var tiden til at arbejde direkte sammen, og det har købt Jesper Høvring en masse tid, som han nu fokuserer på det, han er allerbedst til – at tegne og designe tøj:

”Vores samarbejde betyder, at jeg har fået meget mere tid, fordi jeg ikke skal arbejde med alle de praktiske ting. Dem overtog Camilla. Jeg tegner, Camilla laver stort set alt andet,” fortæller Jesper Høvring.

Den nye kollektion vil blive lanceret i efteråret 2017, og forhandlet i butikker både herhjemme og i rundt om i Europa, samt på Jesper Høvrings webshop.