Tretorn lancerer regnfrakker af genbrugsplast
Det svenske regntøjsbrand er på gaden med en parka, der er lavet af genbrugte plastikflasker. Samtidig ansætter de ny produktdesigner som led i et større strategiarbejde.Tretorn har sat sig som mål, at de i 2020 skal være 50% bæredygtige. Det nyeste tiltag, som led i strategien, er lanceringen af en kollektion af regnfrakker produceret af genbrugte plastikflasker.
Kollektionen, som de kalder Eco Essential, består indtil videre af en unisex parkajakke i fem farver til både børn og voksne. Treton har designet parkaen – og alle deres andre produkter – således, at belægningen både er PVC- og fluorkulstoffri.
Eco Essentials vil for Tretorn være et vedvarende projekt, som hele tiden udvikles, så virksomheden udfordrer sig selv i forhold til at producere mere bæredygtigt.
En yderligere del af strategien er, at Tretorn har valgt at styrke medarbejderstaben med en ny produktdesigner. Peter Lindblom sætter sig i stolen hos Tretorn og har erfaring fra blandt andet Peak Performance og Fjällräven, hvor han havde ansvar for brand- og designudvikling.
Hos Tretorn bliver Peter Lindholm en del af topledelsen og får ansvar for produktdesign. Han skal være med til at realisere virksomhedens 2020-mål. Om ansættelsen af den nye produktdesigner siger CEO for Tretorn, Joakim Appelqvist:
”Ansættelsen af Peter som leder af produktdesign, var en nøgle til at realisere vores strategi om at vokse, hvor vi allerede er stærke og fortsætte med at styrke og udvikle Tretorns arv med kvalitet, funktion og stil.”