Facebook Abonnér
11:23
|
24.04.2017
Salling_112

Salling satser på bæredygtigt tøj

Med danske brands som ELSK, Knowledge Cotton Apparel og Amov indvier stormagasinet deres første bæredygtige afdeling.

| CSR Strategi | af Melea Wallenius

I første omgang har Salling valgt at satse på tre danske brands, der skal udgøre rammerne for deres nyindrettede, bæredygtige herreafdeling: ELSK, Knowledge Cotton Apparel og Amov Apparel.

Baggrunden for det nye butiksområde er, at det skal være muligt for Sallings kunder at købe tøj, der er fremstillet på en bæredygtig måde, fortæller direktør i Salling, Marianne Bedsted.

”Som et moderne stormagasin vil vi gerne give vores kunder muligheden for at shoppe bæredygtigt tøj, ligesom de har muligheden for at handle økologiske madvarer i supermarkedet. Vi vil gerne skabe rum for leverandører, som følger de nyeste tendenser i modebranchen. Den kombination af kvalitet, bæredygtighed og design passer ind i den passion, vi har i Salling,” fortæller direktøren.

Den nye afdeling er åbnet i både Aarhus og Ålborg, og hvorvidt områderne skal udvides, må tiden vise. Marianne Bedsted fortæller, at man i første omgang venter på at se, hvordan forbrugerne tager imod de bæredygtige brands.

”Men vi er naturligvis åbne for at få flere bæredygtige brands ind, hvis de passer ind i Sallings koncept,” forklarer hun.

Lars Riis, der er partner i tøjvirksomheden, ELSK, er glad for det nye samarbejde, som bringer brandet til dele af Danmark, de endnu ikke var repræsenteret i. Salling er den eneste forhandler af ELSK i både Aarhus og Ålborg.

”Vi vælger vores forhandlere med omhu. Med Salling deler vi passionen for at tilbyde kunderne bæredygtigt produceret mode, og derfor er vi et godt match. For os er det vigtigste, at tøjet er unikt og kreativt, for vi ser det som helt naturligt, at det er produceret bæredygtigt,” siger Lars Riis og tilføjer afslutningsvis:

”Vi har mulighed for at fortælle vores historie og filosofi, fordi vi har en shop-in-shop i Salling. Vi kan vise en hel kollektion frem, og på den måde give kunderne en indsigt i det vi står for.”

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev