Facebook Abonnér
09:11
|
24.01.2017
outletcenter_140

Outletcenter vokser med ny Boozt-butik

Til december åbner Boozt et fysisk outlet, hvor kunderne kan købe nedsatte designervarer.

| Strategi Økonomi | af Karoline Kaae Svendsen

I en tid, hvor mange butikker tilføjer en online salgskanal, går Boozt den modsatte vej. Til december åbner webportalen en fysisk butik i Copenhagen Designer Outlet ved CITY2.

Den 1300 kvadratmeter store butik skal fungere som et outlet, hvor Boozt sælger varer fra 400 forskellige brands. Det er varer fra tidligere sæsoner, der er til at finde på hylderne, og priserne er derefter.

”De nye outlet er i høj grad for dén forbruger, som ikke nødvendigvis vil have det sidste nye skrig, men mere er interesseret i at købe deres favoritmærker til en god pris og stadig ønsker et bredt udvalg og en masse varer at vælge imellem,” siger administrerende direktør for Boozt, Hermann Haraldsson.

Boozt.com har til daglig mere end 200.000 besøgende, og hver måned sender de mere end 400.000 varer ud til kunder i Norden.

Målet er at tilbyde et miks, hvor kunderne får de nyeste og mest interessante varer i shoppen på Boozt.com – baseret på avanceret dataindsamling – mens det fysiske outlet vil have nedsatte designervarer.

At gå online til offline sker ikke natten over, ifølge Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør med ansvar for center-management i DEAS, som administrerer Copenhagen Designer Outlet.

“I 2014 præsenterede vi ideen om en outletbutik til Boozt.com. Denne åbning af Booztlet indebærer en række spændende perspektiver for en fremtid, hvor den fysiske detailhandel og internettet integreres yderligere,” sige han.

Centermanager for Copenhagen Designer Outlet, Thomas Lüscher, ser også frem til åbningen:

”Vi er sikre på, at butikken bliver godt modtaget af både nuværende som kommende kunder. Vi kigger hele tiden på nye muligheder for at udvikle vores centre og med en beliggenhed i Copenhagen Designer Outlet ved siden af CITY2, har Boozt en interessant og købestærk kundegruppe. Vi har mange loyale kunder, der lægger vejen forbi vores butikker, og samtidig er det en fantastisk mulighed for at møde nye kunder, der ikke er vant til at shoppe hos Boozt.”

Til Børsen siger han, at en butiksåbning af den størrelse et tegn på, at outletbutikkerne i Danmark – på linje med resten af verden – har en niche, når de rykker tættere på kunderne og storbyerne.

Boozt har allerede en online outlet, men nu kan dem, der vil købe tøjet billigt, gøre det i en fysisk butik frem for online.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev