Claus Bendixen: ”Ny bestyrelse repræsenterer hele værdikæden”
Herretøjsbrandet, Schormand, har netop offentliggjort nye, erfarne bestyrelsesmedlemmer og modtaget en større kapitalindsprøjtning.I går præsenterede Schormand fire nye investorer og bestyrelsesmedlemmer: Mikkel Vendelin Olsen, Peter Andersen, Henrik Holmark og Thomas Ryge, der alle har erfaring fra Pandora. De køber sig hver til 10% af virksomheden, skriver Børsen.
”Den nye bestyrelse er et scoop. Med dem er hele værdikæden repræsenteret, og jeg får hele pakken – salg, retail, marketing, finans, strategi og branding. De kommer ikke kun med økonomisk kapital, men også med en masse erfaring og succes, som jeg kan trække på,” siger Claus Bendixen til Fashion Forum, og om bestyrelsesmedlemmernes rolle siger han:
”De skal fungere som sparringspartnere og være med til at udvikle firmaet. Jeg vil jo gerne bruge dem til det hele, fordi de besidder så stor erfaring, viden og ekspertise.”
Claus Bendixen tog i 2013 springet og lancerede herretøjsmærket, Schormand, der startede med at sælge jakkesæt og siden har udviklet sig til en fuld kollektion med blandt andet skjorter, strik og overtøj. Med i bagagen havde han 15 års erfaring fra IC Group, hvor han blandt andet arbejdede med InWear og Matinique. Allerede fra dag et har ambitionerne for Schormand været høje, og Claus Bendixen vil med herretøjsmærket op og konkurrere med de store, internationale spillere som for eksempel Hugo Boss og Tiger Of Sweden.
Og nu er tiden kommet til for alvor at sætte ind på det danske detailmarked, og for at kunne indfri den ambition og vækste ydereligere, har det været nødvendigt med investorer.
Investorernes kapital – et beløb, virksomheden holder for sig selv – skal bruges til at udvikle forretningen, udbrede kendskabet til tøjmærket og få tøjet ud på hylderne i de danske og internationale butikker. Claus Bendixen fortæller til Fashion Forum, at de i dag er i god dialog med en række danske og internationale butikker, som de gerne vil ligge hos. Blandt andet har Schormand fået henvendelse fra stormagasinet Printemps i Paris, som har vist interesse for mærket. Virksomheden skal ifølge Claus Bendixen udnytte den bølge af succes og større kendskabsgrad, som brandet oplever lige nu.