De danske vindere, der var udvalgt af et panel af uafhængige brancheeksperter, blev kåret i to betydningsfulde kategorier. Sif Jakobs Jewellery vandt som eneste danske brand i kategorien ‘Brand to Watch’, mens Pandora løb med titlen som ‘Brand of the Year’, en afstemning, der blev afgjort af magasinet Marie Claires læsere.

I en kommentar til aftenens prisvindere, udtaler Ruth Faulkner, redaktør af det britiske branchemagasin Retail Jewellery, at:

“Konkurrencen i år var meget hård, og det at være vinder af en kategori viser virkelig, at man er den bedste inden for sit felt.”

Om Sif Jakobs Jewellery sagde dommerne:

”I denne konkurrenceprægede kategori var dommerne på udkig efter et brand, der har vist konstant vækst siden start og specifikt i de seneste 12 måneder. Med dette i tankerne, har det danske mærke Sif Jakobs Jewellery udmærket sig samt vist sig som et brand, der nu er godt kendt på det britiske marked.”

Grundlægger og designer af Sif Jakobs Jewellery, er stolt, overrasket og rørt.

”Jeg blev helt overrasket da vores navn pludselig blev råbt op, og vi skulle på scenen foran ca. 1000 mennesker for at modtage prisen. Men vi har slet ikke nået målet for vores smykkemærke på det britiske marked endnu – vi er kun lige begyndt. Jeg er stolt af mit team og alle vores samarbejdspartnere, der har hjulpet til og arbejdet hårdt forud for, at vi nu har modtaget denne prestigefyldte pris,” siger hun.

Om Pandoras udnævnelse til ‘Brand of the Year’ sagde dommerne:

”Dette globale brands beherskelse af markedet viser ingen tegn på at stoppe. Marie Claires læsere har stemt på denne high-street gigant, som nu har omkring 200 konceptbutikker i Storbritannien, til at være ‘Brand of the Year’.”

De nominerede i kategorierne blev udvalgt for flere måneder siden på baggrund af en række kriterier, heriblandt deres vækst, marketingsaktiviteter, awareness og potentiale på markedet.

Sif Jakobs Jewellery arbejder i øjeblikket med 125 uafhængige forhandlere i Storbritannien og Irland. Målet er at fordoble antallet af forhandlere i 2016 og skabe mere end 1.000 salgssteder i Europa.

Denne artikel er produceret i samarbejde med The Jewellery Room, der leverer nyt fra og om smykkebranchen.