Selv beskriver Adidas det ekspanderede partnerskab som det mest signifikante, der nogensinde er indgået imellem et sportsbrand og en ikke-atlet.

”Adidas + Kanye West udforsker nye territorier ved at inkludere Kanyes kreativitet i sportsverdenen. Det har altid været Adidas’ grundpræmis at give de, som kan skabe noget stort, muligheden for det,” sagde Eric Liedtke fra Adidas bestyrelse i pressemeddelelsen fra brandet.

Adidas vil eftersigende udfolde Yeezy-brandet endnu mere sammen med Kanye West, og ud over kollektioner af sko, tøj og accessories, skal der også åbnes flere, nye butikker, som skal sælge Kaynes Wests designs side om side med resten af Adidas’ sortiment.

Dette er et forsøg fra Adidas’ side på at indtage mere af det amerikanske marked, som konkurrenterne Nike og Under Armour ellers har hjemmebanefordel på, og som Adidas de sidste par år har tabt terræn til. Første halvår i år har dog vist fremgang for Adidas, hvorimod Nike har været ude og nedjustere forventningerne til regnskabsåret.

Hvornår den første kollektion fra Adidas + Kanye West lander på markedet er endnu uvist, ligesom pressemeddelelsen ikke meldte noget om, hvornår og om de europæiske markedet kan se frem til samarbejdet i deres butikker.