Modeshoppen Boozt.com fortsætter væksten, der er steget med 55% og derudover for første gang opnår et positivt driftsresultat på 5,8 mio. svenske kroner.

”Vi har hele tiden sat aggressive vækstmål, samtidig med at det har været vigtigt for os at vise, at forretningsmodellen holder vand. Derfor er vi glade for, at vi kan vise et driftsoverskud på trods af nogle meget store investeringer i forbindelse med udbygning af vores kundebase. Vi vil være den største og bedste modeshop i Norden, og det går den rigtige vej. Det seneste regnskab illustrerer, at vores kunder belønner os for at gøre det nemt og problemfrit at købe designertøj og -sko til hele familien,” siger Hermann Haraldsson, adm. direktør hos Boozt.com.

LÆS OGSÅ: “Boozt.com vækster og vokser ud af gamle lokaler”

Det positive opsving fortsætter ind i 2016 for modeshoppen, der netop har offentliggjort en omsætningsvækst på 83% i første kvartal af 2016. Den samlede omsætning i Q1 var således 331 mio. SEK mod 196 mio. SEK i samme periode sidste år.

Boozt Fashion regner med at fortsætte den positive fremgang ved at planlægge markante investeringer i de kommende år for at opnå en af de førende positioner på onlinemarkedet, der lige nu oplever stor vækst.

”Vi afsluttede 2015 rigtigt godt og er startet godt i første kvartal af 2016. Men vi tror på, at der er meget mere vækst at hente i de kommende år ved at skabe en endnu bedre kundeoplevelse, når det kommer til hurtig levering, let returnering af varer og det rette sortiment til den nordiske kunde,” lyder det fra Hermann Haraldsson.

LÆS OGSÅ: “Boozt.com investerer 100 millioner kroner”

For at blive førende i Norden skal Boozt.com i højere grad satse på personalisering, den rette service, et nøje udvalgt sortiment til det nordiske marked samt stordriftsfordele. For at imødekomme dette er Boozt.com nu i gang med at bygge et nyt hovedlager i Ängelholm, hvor der skal implementeres ny teknologi for over 100 mio. kroner, der skal sikre større effektivisering gennem automatisering af store dele af plukke- og pakkeposten.

”Kravene til stordriftsfordele vokser og vokser. Vi er derfor i gang med at bygge et topmoderne fuldautomatiseret lager på ca. 42.000 m2. Hver måned sender vi ca. 400.000 varer til vores kunder. Vi forventer, at det tal vokser markant, og derfor investerer vi betydeligt for at sikre markedets hurtigste levering og returbehandling”, siger Hermann Haraldsson.